ג'וליה סלזאר, שמתמודדת לסנאט של מדינת ניו יורק מטעם המפלגה הדמוקרטית האשימה את דוברו לתקשורת הבינלאומית של ראש הממשלה בנימין נתניהו, דיוויד קיז, בתקיפה מינית. בציוץ שפרסמה הערב (שלישי) סלזאר, היא כתבה כי היא מפרסמת את המקרה מכיוון שכתבה שתפורסם עליה תדווח על המקרה והוסיפה "אני מאשרת כי אני הייתי קורבן לתקיפה מינית מידי דיוויד קיז, עומדים להשתמש בסיפור כדי להטיל צל על אמינותי, ואמינותן של נשים נוספות נגדו".



"דיברתי עם עוד עיתונאים שחקרו האשמות נגד קיז, אבל מעולם לא לפרוטוקול עד עתה. יש סיבה מדוע נשים לא מפרסמות חוויות טראומטיות שכאלה, בגלל התגובות המרושעות שמתלוות לכך. אני מאמינה לניצולות וניצולי תקיפה מינית, מתנגדת לחשיפתם לאור באופן הזה ומצרה על ההשפעה שתהיה לסיפור כזה על נשים נוספות", היא כתבה בציוץ שפרסמה.




בעבר, עם מינויו של קיז לתפקיד, פרסמה צעירה, שלא הזדהתה שקיז תקף אותה, אירוע שקיז הכחיש בתוקף. "אני מכחיש לחלוטין את הטענה. לא הייתה שום כפייה במפגש בינינו". חשוב לציין כי לפני הכניסה לתפקידו עבר קיז בדיקת פוליגרף בה נשאל בין היתר האם ביצע עבירות, הוא השיב שלא ועבר את הבדיקה בהצלחה, ולא הוגשה בעקבות המקרה תלונה למשטרה.



על המפגש ביניהם כתבה אז הצעירה: "נפגשנו בבית קפה, היינו שם במשך פחות משעה כי המקום נסגר, ומכיוון שהיינו באמצע שיחה על ויכוח פוליטי ידידותי הסכמתי להגיע להגיע אליו לדירה. זה נראה לי תמים לחלוטין, אבל מהרגע שנשארנו לבד לא עניינו אותו עוד הדיבורים על פוליטיקה, הוא ניסה להכריח אותי לעשות דברים שלא רציתי לעשות, לא ראוי שאפרט אותם בפייסבוק".



"התנגדתי, ניסיתי להיות מנומסת - אבל הוא התעקש. למעשה, אמרתי לו בפירוש 'לא' לפחות תריסר פעמים. לאחר שהתנגדתי להישאר בדירתו, הוא כפה את עצמו עליי באופן פיזי - רק לאחר שנעניתי לו הוא אפשר לי לעזוב את הדירה. אני זוכרת שנכנסתי למעלית בוכה ויצאתי לפני קומת הקרקע כדי שאוכל להסתיר את הדמעות מהשוער בכניסה לבניין. הייתי צריכה לומר משהו אז, בנובמבר 2013 הייתי חייבת ללכת למשטרה ולא להתעטף בבושה". הצעירה הוסיפה כי עם הפרסום פנו אליה שתי נשים נוספות וטענו כי גם הן נפגעו מקיז.



מקיז נמסר בתגובה כי "האשמת השווא הזאת הועלתה על ידי מישהי שהוכיחה חוסר אמינות בנוגע לחייה. זוהי רק עוד דוגמה לחוסר אמינותה", כשהוא מתייחס לכך שהמועמדת העלתה בעבר טענות בנוגע לעברה, שנמצאו מפוקפקות. בין השאר טוענת סלזאר כי היא יהודיה, אם כי אמה ואביה היו קתולים (אך ייתכן כי מוצאו של אביה הוא ממשפחה של אנוסי ספרד), כי היא מהגרת מקולומביה, אך היא בעצמה רק צאצאית למהגרים, וארגון תמיכה אף משך את תמיכתו ממנה לאחר שהתברר כי העבירה פרטים שגויים בטופס בקשת התמיכה, למרות שהיא טענה כי מדובר בטעות.