שר התחבורה וחבר הקבינט, ישראל כ"ץ, אמר הבוקר (רביעי) כי הוא תומך בהחלטתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לסגור את נציגות אש"ף בארצות הברית, וכן ביוזמתו לאזרוח הפליטים הפלסטינים במדינות ערב. "אני מברך על ההחלטה של הנשיא טראמפ לסגור את נציגות אש"ף בוושינגטון. זה בא בתגובה למדיניות של אבו מאזן: מימון משפחות מחבלים, ופנייה לבית הדין בהאג בניגוד לכל ההסכמים", אמר כ"ץ בראיון לגלי צה"ל.

"היוזמה החשובה של טראמפ לאזרוח הפליטים הפלסטינים במדינות ערב, לצד קיצוץ המימון לאונר"א, חלק מזה נובע מפוליטיקה פנימית אמריקאית וחלק מזה נובע מראייה היסטורית נכונה מעמיקה של הסכסוך", אמר השר. "שורשי הסכסוך הזה מאוד ברורים. בעיית הפליטים מונפה על ידי מנהיגי מדינות ערב ואחר-כך על ידי מנהיגי הפלסטינים ככלי לחץ להשגת זכות השיבה והשמדת ישראל. נקודת המוצא הריאלית היא שירושלים בירת ישראל ואין זכות שיבה לישראל. אנחנו לא מנהלים משא ומתן על בסיס אחר, זה המינימום שבמינימום. הפלסטינים לא ויתרו".
 
שר התחבורה הסביר כי מדיניות הנשיא האמריקאי נועדה לחסל את הרעיון של מדינה פלסטינית במקומה של מדינת ישראל. "מה עושה הנשיא טראמפ? הוא מקלף את השקר הפלסטיני שכבה אחר שכבה כמו בצל. מבחינתנו לחסל את הרעיון של 'פלסטין הגדולה' מן הים עד הירדן שמחנכים אותו לפלסטינים בבתי הספר של אבו מאזן, לא של החמאס", אמר. "הייתי מצפה מהשמאל הישראלי לתמוך במדיניות של הנשיא טראמפ שיכולה לתרום למשא ומתן". 

ישראל כ"ץ. צילום: אבשלום ששוני
ישראל כ"ץ. צילום: אבשלום ששוני

 
"כשאבו מאזן מקלל את נשיא ארצות הברית ואומר לו 'ייחרב ביתך', ייחרב ביתו, מה הוא חושב שהוא ייתן לו כסף?", שאל כ"ץ. השר הוסיף כי הוא לא חושש מהחלטה של הרשות הפלסטינית להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל. "זה אינטרס הדדי, אבן מאזן לא עושה לנו טובות. אם ישראל לא תהיה שם נספוג טרור כמו לפני מבצע "חומת מגן" ואבו מאזן ייפול. כל יום השב"כ מסכל תשתיות של חמאס שנועדו גם לפעול נגד אבו מאזן".

 

משרדי אש"ף בוושינגטון. צילום: רויטרס
משרדי אש"ף בוושינגטון. צילום: רויטרס