בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (רביעי) 35 שנות מאסר על המחבל שדקר ופצע אנושות את השוטרת ציפי יעקוביאן בצווארה לפני שנתיים בפיגוע בשער הפרחים בעיר העתיקה בירושלים. המחבל, איימן כורד, דקר את יעקוביאן וגרם לה נכות קשה, וכן פצע שוטר נוסף בצווארו. כמו כן פסק בית המשפט כי הנאשם יפצה את יעקוביאן ב-258 אלף שקלים ואת השוטר הנוסף ב-70 אלף שקלים.


בהחלטתו ציין בית המשפט כי עונשו של הנאשם בגין שתי עבירות של ניסיון לרצח, והעבירה הנלוות של נשיאת סכין, הנו אכן חמור ויוצא דופן, אך הוא מתחייב לנוכח הנסיבות החמורות ויוצאות הדופן של המעשים ותוצאותיהם הקשות.
 
כורד, תושב מזרח ירושלים בן 20, עקב אחרי יעקוביאן ואחרי השוטר שליווה אותה כאשר השניים חלפו על פני שער שכם. בעוד יעקוביאן נדקרה כמה פעמים בפלג גופה העליון, השוטר שהיה איתה נפצע באורח בינוני, לא לפני שהספיק לדרוך את נשקו ולירות במחבל, שנפצע באורח קשה. שניהם פונו לבית החולים שערי צדק בבירה לאחר האירוע. 

יעקוביאן וחברותיה. צילום: מרק ישראל סלם


את הפיגוע ביצע כורד במהלך גל טרור הסכינים לפני כשנתיים בספטמבר 2016. בהחלטת בית המשפט נכתב כי הנאשם קיבל את ההחלטה האמורה, בין השאר, לאחר שבן דודו, רמזי, ביצע פיגוע טרור דומה של דקירת חייל צה"ל, ונורה למוות.

"על רקע החלטתו האמורה, כתב הנאשם בטלפון הנייד שלו מספר "צוואות" ודברי פרידה שיועדו למשפחתו, ובין השאר – הביע משאלתו "למות מות קדושים", וכן 'להיקבר בבית הקברות של השהידים'". 


 

עוד נכתב בהחלטה כי "ביום 16.9.19 בסמוך לשעה 00:6 בבוקר החליט הנאשם להוציא לפועל את תכניתו הקטלנית. הוא נטל סכין מטבח מביתו, שבכפר עקב, ונסע במונית לכיוון ירושלים, במטרה לבצע את תכניתו האמורה. בסמוך לשעה 7:15, בהגיעו לאזור שער שכם, התיישב הנאשם על ספסל למשך כרבע שעה, והאזין - בטלפון הנייד שלו באמצעות אוזניות - לפסוקי קוראן, בעודו תר אחר שוטר או חייל, כדי לדקור אותו. במקביל, כתב הנאשם לאביו הודעה בפייסבוק. בשעה 7:30 לערך, הבחין הנאשם בשני השוטרים".
 
"הנאשם קם מהספסל, והחל לעקוב אחר השניים לכיוון שער הפרחים, במטרה להוציא לפועל את תכניתו הרצחנית. לאחר שהתקרב אליה מאחור, התנפל הנאשם על השוטר כשהסכין שלופה בידו. הוא דקר את השוטר בצווארו מאחור, ואז ניסה לדקור אותו פעם נוספת מאחור וגרם לפציעה נוספת, זאת במטרה להורגו. מיד לאחר מכן, פנה הנאשם לשוטרת, מבלי שזו הספיקה להגיב למעשיו הראשונים, ודקר אותה מספר דקירות באזור הראש והצוואר, במטרה להורגה. מעוצמת הדקירות בצוואר, נשברה הסכין, באופן שהלהב נותר נעוץ בעמוד השדרה של השוטרת, וידית הסכין נשארה בידו של הנאשם. בשלב זה, ירה השוטר בנאשם מספר כדורים ופצע אותו. השוטרת הובהלה לבית החולים במצב אנוש, כשהיא מורדמת ומונשמת, וכאשר להב הסכין נותר נעוץ בתוך תעלת עמוד השדרה. בהגיעה לבית החולים, היא עברה ניתוח חירום מורכב, שהציל את חייה. כתוצאה מהפגיעות נגרמה לשוטרת נכות צמיתה קשה".