לא חסרים סיפורים על אנשים שרצחו בהשראת ספרים, לאחר שמצאו בהם "מסרים" לכך שזה מה שהם צריכים לעשות. אבל לא בכל יום פוגשים מישהו  שלקח השראה מהיצירות של עצמו, והפך מילים למעשים במלוא מובן המילה. הסופרת, ננסי קרמפטון ברופי, עשתה בדיוק את זה - כתבה מאמר בשם "איך לרצוח את בעלך", ונעצרה באופן אירוני בשבוע שעבר בחשד לרצח בעלה.

ברופי בת ה-68 מאורגון, פורטלנד, הוציאה ספרים על מערכות יחסים כושלות, ביניהם "הבעל הלא נכון" ו"הגיהינום שבלב".  לצדו זאת כתבה מאמרים בבלוג, כשבאחד מהם היא מסבירה איך להיפטר מהבעל ולצאת מזה נקייה. למרות שהקשר נראה מובן מאליו, במשטרה סרבו לפרט בשלב זה מדוע הם חושבים שברופי אחראית למות בעלה.
על פי הדיווחים בכלי התקשורת בארה"ב, הבעל, השף דניאל ברופי בן ה-63 נמצא ירוי למוות במכון הקולינרי של אורגון, שם עבד ולימד. לאחר הרצח, לפני שברופי נעצרה, שכניה סיפרו שהיא לא נראתה עצובה ממות בעלה ולא הביעה צער. אחד השכנים סיפר שכששאל אותה אם המשטרה יצרה איתה קשר ענתה ביובש "כן, ואני חשודה". לדבריו, הוא חשב בזמנו ש"היא כנראה ממש קשוחה אם היא מתמודדת עם זה בצורה כזו".
 

השף דניאל ברופי. צילום מסך
השף דניאל ברופי. צילום מסך



כדי לשדר עיניים כרגיל, יום לאחר הרצח ברופי כתבה פוסט הספד בפייסבוק: "חברים ומשפחה יקרים, יש לי חדשות עצובות. בעלי והחבר הטוב ביותר שלי נהרג". היא הפצירה בחברי הפייסבוק שלה לא ליצור איתה קשר, בעודה מתאבלת על מות בעלה לו הייתה נשואה 25 שנים. לאחר שנעצרה בחשד למותו, כלי התקשורת מיהרו לציין על הקשר המחשיד בין הרצח לבין המאמר אותו כתבה ברופי בבלוג שלה.

"כסופרת מתח רומנטי, אני מבלה הרבה זמן במחשבות על רצח ועל מה שמתלווה לזה, ההליך המשטרתי" כתבה במאמר שפרסמה ב-2011.  "אחרי הכל אם מטרת הרצח היא לשחרר אותי, אני בוודאי לא רוצה להעביר זמן בכלא". במאמר, שהפך מצמרר לאור ההתפתחות האחרונה, יש רשימה של מניעים שיובילו אשה לרצוח את בעלה, ביניהם מניע כלכלי, התעללות או בגידה.

"גירושים זה יקר, ומי רוצה להתחלק ברכוש?" היא מסבירה. "או אם התחתנת בשביל הכסף, לא מגיע לך לקבל אותו?". ה"מדריך" הזה אמור להוציא את הרוצחת כשידיה נקיות מדם, בתאוריה, השאלה אם זה יצליח לברופי גם בפועל. "הבעיה היא ששוטרים לא טיפשים", היא כותבת. "הם קודם כל יחקרו אותך. אז את חייבת להיות מסודרת, מתוחכמת ואכזרית. בעלים נעלמו בעבר, אז למה לא שלך?"