מתכוננים ל"פלורנס": ליאת אדרי, ישראלית לשעבר שחיה כיום בארצות הברית, סיפרה היום (רביעי) לבן כספית ופרופ' אריה אלדד על ההכנות לפגיעת הסופה הקשה באזור. "אנחנו גרים במרטל ביץ' בדרום קרוליינה, הסופה עדיין לא הגיעה, אז זה ממש השקט לפני הסערה. הקוטר של עין הסערה הוא 120 מייל, והפגיעה תהיה באזור מהבית שלי. מה שאומר שהיא תגיע לי ממש על הראש". 
היא הסבירה ל-103FM כי "פה אי אפשר לפנות אנשים בכוח - יש כאן פינוי של הרשויות, ומי שלא מתפנה יודע שלא יבואו לחלץ אותו ברוחות של מעל 60 מייל לשעה, כי זה החוק כאן". לדבריה, מי שנשאר למעשה לוקח על אחריותו שלא יוכלו לבוא לסייע לו במידת הצורך. "בשעות האחרונות החלטנו שנעזוב, וראינו שלא רק שהסופה תגיע בעוצמה, אלא גם שהיא מאוד איטית בהתקדמות שלה, ויירדו גשמים בכמויות שלא נמדדו בהיסטוריה של ארצות הברית", הוסיפה, "בשנת 89' היה הוריקן בשם הוגו, אבל זאת הפעם הראשונה שאני חווה את זה". 

הוריקן פלורנס כפי שנראה מהחלל. צילום: רויטרס



 
לאן בורחים?
"רחוק מהסופה. מקשיבים לתחזית, הסופה הזאת היתה אמורה לפנות צפונית מערבית, והיא שינתה לדרום מערב. היא תפגע בדרום קרוליינה פגיעה הכי קשה, ותיכנס פנימה למדינות סמוכות. לכן החלטנו לרדת לפלורידה. נכון שזה נשמע כמו מרכז ההוריקנים, אבל זה המקרה הכי בטוח לנסוע אליו. אנחנו בבית, עוד לא יצאנו. אנחנו משפחה, עם שלושה ילדים, כולם באוניברסיטה, ונעצור שם, נאסוף אותם, ונמשיך דרומה. אנחנו נהיה 800 מייל מהסופה, בנהיגה".
אדרי סיפרה על חסימות הכבישים באירועים כאלה: "במקרים כאלה הכבישים הופכים להיות כבישי יציאה בלבד, 6-7 נתיבים שהם חד סטריים דרומה וזה מקל על התנועה". היא סיימה בניסיונות הרגעה למשפחתה ולמשפחה של בעלה אייזיק. "יש לי משפחה בצפת, ולבעלי אייזיק יש משפחה באשדוד ובאשקלון ובאילת. חשוב לי להרגיע אותם", הסבירה, "אנחנו בסדר".