ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק התייחס הערב (חמישי) באירוע פתיחת השנה של קרן ברל כצנלסון לאי הארכת כהונתו של המפכ"ל רוני אלשיך וטען כי הוא פעל באומץ וכעת משלם את המחיר על כך. "הפור נפל", אמר, "אלשיך נהג באומץ כשהמליץ להעמיד לדין את ראש הממשלה בשתי עבירות שוחד חמורות - וכעת משלם את המחיר". 

עוד הוסיף ברק: "בג"צ במהלך ראוי ואמיץ, פסל השבוע מינויים של רה"מ לוועדה שעוסקת במינוי המפכ"ל - אחרי שהמשטרה קבעה שיש להעמידו לדין באשמת שוחד בשתי פרשיות חמורות. ראש הממשלה לא מתבייש לתקוף את השופטים שמפריעים לו למנות מפכ"ל מטעמו בניגוד לחוק. איזה חרפה, איזה עליבות".
ראש הממשלה לשעבר ציין בנוסף כי שום הדחה של מפכ"ל לא תמנע מנתניהו את דין השופט, או את דין הבוחר. "בחלוף הזמן יתנשאו האמת והאינטגריטי של רוני אלשיך מעל לדמותם הדוהה של הטייחים ומלחכי הפנכה בממשלה או מחוצה לה. העם והאזרחים שהעלו את נתניהו לשלטון, הם שיורידו אותו משלטון, שמבזה את העם ואת האזרחים. הכוח הוא אצלנו, אצל האזרחים. והאזרחים הם אלה שישימו קץ לביזיון הזה", תקף ברק.

כאמור, מוקדם יותר הודיע ארדן לאלשיך כי החליט שכהונתו כמפכ"ל לא תוארך לתקופת כהונה נוספת וכי היא תסתיים כמתוכנן, בחודש דצמבר, במועד אותו קבעה הממשלה בעת מינויו למפכ"ל. על ההחלטה של ארדן פורסם לראשונה במעריב אונליין כבר בחודש אפריל. חשוב להדגיש כי הכהונה של מרבית המפכ"לים, למעט משה קראדי ויעקב טרנר, הוארכה בשנה.

ארדן במסיבת העיתונאים היום. צילום: אבשלום ששוני


"אינני מתחרט על מינויו של רוני אלשיך למפכ"ל המשטרה", אמר ארדן, "עם זאת, היו למפכ"ל ולי גם חילוקי דעות וגם הבדלי גישות בסוגיות שונות. חלקן, הן סוגיות מהותיות וכבדות משקל שבעיניי יש להן והייתה להן השפעה ניכרת על אמון הציבור במשטרה, אומנם מתוך בגרות ואחראיות נמנעתי כידוע לכם כמיטב יכולתי, וגם ספגתי על זה ביקורת אפילו מהמחנה הפוליטי שלי, לתת ביטוי פומבי למחלוקות אלו".

ארדן ציין במסיבת עיתונאים שערך כי ציין כי מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז תל אביב ניצב דוד ביתן ומפקד מחוז תל אביב לשעבר ניצב בדימוס משה (ציקו) אדרי, שמכהן כיום כמנכ"ל המשרד לביטחון פנים, הם המועמדים הסופיים לתפקיד המפכ"ל הבא.