לרגל השנה החדשה ניסים משעל שוחח עם שדרני 103fm על השנה שחלפה וביקש שיבחרו את איש השנה שלהם. הכתבים לענייני פלילים ומשטרה ('החדשות') לא היו אחידים בדעתם, אך קולו של ברהנו טגניה גבר על גלעד שלמור. הזוכה: השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן.
טגניה ציין כי קיבל את בחירתו "מבלי לחשוב יותר מדי", והסביר: "בהתחלה הוא לא כל כך רצה את התפקיד, אך מאז שהוא נכנס פנימה הוא הצליח להגיע למצבים שהוא משנה דברים. קראתי לאחרונה שארדן מארגן חרם נגד הממשלה. דווקא בתקופה שראש הממשלה נחקר בפרשות ענקיות הוא הצליח לשמור על הספינה יבשה".
שלמור הביע שאט נפש: "אני מוכן להסכים עם ברהנו על מינוי גלעד ארדן כאיש השנה, אך חושב שהוא איש השנה מבחינה שלילית", אמר, "הוא שר מאוד פעיל שלא יורד מהכותרות, אך איני חושב שהכהונה שלו תוכל להיזכר לחיוב. הוא כל הזמן נמצא בין הפטיש (ראש הממשלה) לסדן (הגוף שהוא אחראי עליו וחוקר את ראש הממשלה). בסופו של דבר גלעד ארדן ייצא מופסד משני הכיוונים. אני ציפיתי ממנו להיות נאמן למשטרה, לתמוך בה ולקדם את האינטרסים שלה".

לדברי גלעד שלמור, העובדה שמפכ"ל המשטרה רוני אלשיך לא ממשיך בתפקידו למרות קדנציה מוצלחת במשטרה, "מעידה על ארדן שהוא לחיץ פוליטית". הוא הוסיף: "אלשיך מפכ"ל טוב. היו לו גם שליפות מהירות שהיו בעוכריו. בסופו של דבר המשטרה נראית טוב יותר אחרי המינוי שלו, ואם ארדן היה אמיץ מספיק הוא היה ממשיך את הכהונה שלו".
בתוכניתם השבועית ב־103fm מציגים שלמור וטגניה לא פעם חזית אחידה, אבל במקרה הזה הם לא הגיעו לעמק השווה. "אני דווקא חושב שסוף סוף יש כאן שר שהוא גם הבוס של המשטרה ולא חותמת גומי של הקצינים", השיב טגניה לשלמור, "אנחנו יודעים איך ברוב המקרים דברים מתנהלים. בפעם הראשונה מרגישים שיש כאן בעל בית. קצינים רועדים בדרך אליו לחתימות כי יודעים שיש כאן מישהו שמנהל את הדברים".
שלמור: "אני רואה את הקביעה שלו על אירועי אום אל־חיראן שהיה מדובר באירוע טרור ואת רפורמת הקנאביס שהתחילה והסתיימה כאילו לא הייתה קיימת".
טגניה: "הוא כן הרשה לעצמו לצאת נגד שר האוצר ונגד שרים בכירים נוספים. הוא מקדם רפורמות במשטרה".

שלמור: "הוא מקדם כותרות".
"טוב מול התקשורת, חלש מול ראש הממשלה"
הארכת כהונת מפכ"ל המשטרה היא הנושא שהעסיק את ארדן ואת המערכת כולה כבר חודשים ארוכים. היה ברור כמעט לכל שרוני אלשיך לא ימשיך בתפקידו זה, ושלושת המועמדים הסופיים הוכרזו אתמול אחר הצהריים. ברהנו טגניה אמר בהקשר זה כי "התקשורת ציפתה שארדן ימשיך את כהונתו של אלשיך באופן אוטומטי בעוד שהוא קם והראה לכולם מי כאן הבוס. הוא נותן לכל הקצינים להזיע. זכותו לא להאריך את הכהונה. זה המנדט שלו".
שלמור שאל את טגניה אם הוא חושב שכהונתו של אלשיך הייתה טובה, ועל כך השיב: "גם אני לא הייתי מאריך את כהונתו. אלשיך לא חושב כמו שוטר אלא כמו איש שב"כ - וזו הטעות הכי גדולה, הצניחו אדם מהשב"כ למשטרה. שימו לב למועמדים הבאים למפכ"לות, הקצינים הכי מנוסים במשטרה שיודעים מה זה לתת שירות. המשטרה מתעסקת עם האזרח בעוד שהשב"כ מתעסק עם האויב".

שלמור: "למרות זאת אני חושב שאלשיך ביצע כהונה אלגנטית ומה שהוא לא ידע הוא בדק בצורה אקדמית. הוא היה ראוי להמשך הכהונה. ארדן נשבר ללחוץ הפוליטי, ואותי באופן אישי זה מאכזב".
טגניה: "דרך אלשיך אנחנו יכולים להבין מיהו השר גלעד ארדן. אלשיך נע מקיצוניות לקיצוניות. הוא התחיל מסגר מוחלט לתקשורת והגיע לפטפטת בלתי פוסקת".
שלמור: "מפכ"ל לא נמדד בהכרח בהתבטאויותיו בתקשורת".
בשולי השיחה הזכיר טגניה כי ארדן אחראי גם על גופי ביטחון פנים נוספים, לרבות כיבוי האש. שלמור השיב לו: "גם שם היה סכסוך העובדים הכי גדול שידענו. גלעד ארדן טוב מול התקשורת וחלש מול ראש הממשלה".