הרמטכ"ל גדי איזנקוט הגיע הבוקר (שישי) בליווי ראש אכ"א האלוף מוטי אלמוז, דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס, הרב הצבאי הראשי תת אלוף הרב אייל קרים וקצין מילואים ראשי תת אלוף ארי סינגר, לביקור בישיבת הר עציון. במהלך הביקור נפגשו הרמטכ"ל ופמלייתו עם ראשי הישיבה, הרב יעקב מדן, הרב ברוך גיגי, והרב משה ליכטנשטיין.



מהישיבה המשיך הרמטכ"ל לבית המדרש לנשים במגדל עז שעל ליד הישיבה ושם דיבר עם תלמידות המדרשה, שכחצי מהן עתידות להתגייס עם תום לימודיהן במדרשה, וכן עם כחמישים חיילות בוגרות המדרשה.



במהלך הביקור הרמטכ"ל עלה לשוחח עם כלל תלמידי הישיבה בבית המדרש ואמר כי "באופן טבעי יש ויכוחים ציבוריים בחברה הישראלית, במיוחד בשל כך שמחתי לשמוע מצוערים בוגרי הישיבה שהם מצליחים לשמור על הערכים שלהם לצד הקשר החברי שהם יוצרים עם חבריהם ליחידות שהגיעו מציבורים אחרים של החברה הישראלית. רוח צה"ל יונקת ממסורת העם היהודי והיא קודם כל חתירה לניצחון וביצוע משימות ומיד לאחריהם גם ערכי כבוד האדם והרעות. אני מודאג מכך שרק שני שליש ממאה מיועדים לגיוס בוחרים להתגייס. המסר שלי לצעירים במדינת ישראל זה לעשות שירות משמעותי ככל שניתן וחייל קרבי זה השירות היותר משמעותי".



הרמטכ"ל בישיבת הר עציון. צילום: עידו כהן



במענה לשאלה על חייל שנדרש בפקודה לעבור על ערכיו ואמונותיו אמר הרמטכ"ל "כאשר יש פקודה בלתי חוקית בעליל אסור לחייל להקשיב לפקודה. בארבעים שנות שירות נתקלתי במקרים בודדים שבהם ניתנו פקודות בלתי חוקיות. כאשר חייל משוכנע שהפקודה שקיבל מהמפקד שלו אינה חוקית בעליל וסותרת את ערכיו חובה על החייל לסרב לקיים את הפקודה. החייל צריך לדעת שהוא ייבדק ואם הוא צדק וזה היה בניגוד צורם לערכיו ואמונותיו הוא יצא נקי, אבל אם לא הוא ייתן על כך את הדין".



ביקורו הנוכחי של הרמטכ"ל, בעיצומם של הימים הנוראים הינו חלק ממהלך ארוך ומורכב אותו הוביל רב אלוף גדי איזנקוט בשנה וחצי האחרונות במטרה לשמור על האמון והיחסים הטובים של צה"ל עם בני הציונות הדתית.



הרב יעקב מדן, אחד מראשי ישיבת הר-עציון ומראשי איגוד ישיבות ההסדר, שהיה שותף לשיח שבין הרמטכ"ל לבין רבני הציונות הדתית אמר בפגישתו עם הרמטכ"ל כי "לצבא יש תפקיד חשוב מאוד ביצירת לכידות בחברה הישראלית ועל כולנו להירתם ולתת את חלקנו כדי שמשימה זאת תצליח. בעשרת ימי תשובה אנחנו צריכים לעשות את חשבון הנפש שלנו ולהודות לאנשים שבחרו להקדיש את חייהם לביטחון המדינה, אני מודה לקדוש ברוך הוא ששיבץ את רב-אלוף גדי איזנקוט בעת הזו בראש הצבא".