פול מנפורט, מנהל קמפיין הבחירות לשעבר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הודה היום (שישי) בשני סעיפי אישום בבית משפט פדרלי בוושינגטון, במסגרת עסקת טיעון עם חקירת התובע המיוחד רוברט מולר. מנפורט הודה בסעיף אחד של קשירת קשר נגד ארצות הברית ובסעיף אחד של קשירת קשר לשיבוש מהלכי חקירה. האישומים נגד מנפורט מתקשרים לעבודתו כלוביסט עבור ממשלת אוקראינה, ואינם קשורים לעבודתו עבור קמפיין טראמפ.



לפי דיווח ברשת ABC, הושגה עסקת טיעון בין מנהל הקמפיין לשעבר לבין צוותו של מולר, לפיה הוא יודה באשמה ובכך יימנע מהעלות ומהמתח של משפט נוסף נגדו. חמישה סעיפי אישום נוספים נגד מנפורט הוסרו, לפי מסמכים שהוגשו לבית המשפט. צוותו של התובע המיוחד וכן מנפורט ועורכי דינו סירבו להגיב לידיעה. 



על פי הסדר הטיעון, מנפורט פעל ב-2012 מטעם הממשלה האוקראינית על מנת להכפיש את מנהיגת האופוזיציה יוליה טימושנקו, בתיאום עם "בכיר ישראלי", שזהותו לא פורטה. מנפורט והבכיר הישראלי האשימו את טימושנקו ב"תמיכה באנטישמיות", על מנת להפעיל לחץ על הממשל האמריקאי לא לתמוך בה.



רוברט מולר. צילום: רויטרס
רוברט מולר. צילום: רויטרס



כזכור, מנפורט הורשע בחודש שעבר בשמונה סעיפים של עבירות כלכליות, בהן העלמות מס, אך חבר המושבעים במשפטו לא הצליח להסכים על גזר דין בעשרה סעיפי אישום נוספים נגדו. הוא כיהן בתפקיד מנהל קמפיין הבחירות של טראמפ עד אוגוסט 2016, כאשר התפטר לאחר שנפוצו דיווחים כי עבד בעבר עבור אוליגרכים באוקראינה. שותפו לשעבר, ריצ'רד גייטס, הודה באישומים נגדו והעיד נגד מנפורט במשפטו הראשון.