היא כבר ידעה סערות בחייה, גם בעבר הלא רחוק, ואולי בשל כך בחרה לפגוש בי בבית קפה קטן, שכונתי, לא זוהר, קרוב לביתה ברמת גן. נראה שלפחות בימים אלו השקט מתאים לרוסלנה רודינה (30), שרק מחפשת דרך להתרחק מהשערוריות, אחרי ארבע וחצי השנים האחרונות, שבהן נאלצה להתמודד לא רק עם פרידה מתוקשרת, אלא גם עם הפרשיות של בן זוגה לשעבר ואב בנה אייל גולן.
 
אבל גם בלי שטיח אדום וצלמי פפרצי, ובלי שתתאמץ, היא מפזרת סביבה אבק כוכבים. בזמן שאנחנו מדברות, צופרים לה פועלי התברואה שעוברים לידנו במשאית רועשת. רוסלנה מתרעמת, וכשאחד מהם אומר לה "בואי, רוסלנה", היא מסרבת בנימוס, והוא מפציר בה "אז תעלי לסטורי". מן הסתם לא קל לחזור אל האלמוניות כשכולם רודפים אחרייך.

חזקה, נוכחת ולא מפחדת מאף אחד. צילום: אלון שפרנסקי
חזקה, נוכחת ולא מפחדת מאף אחד. צילום: אלון שפרנסקי


היא עסוקה מאוד בימים אלו. לאחרונה הצטלמה לקמפיין בגדי הים של almarie, היא פרזנטורית של מעצבת שמלות הכלה והערב שלומית אזרד ושל נעלי גלי. יש לה ליין מוצרים בסופטאץ’, הכולל מייק־אפים ובשמים, ועכשיו היא גם נכנסת לתחום חדש – עיצוב בגדי ילדים בשיתוף פעולה עם המותג קיווי. אבל נראה שתשוקתה האמיתית מופנית לעולם המשחק. לפני כמה חודשים יכולתם לראות אותה משתתפת בסדרה “פמת"א" בכאן 11, בתפקיד האם החד־הורית נטלי כלפון. לא משהו שקשה לה להתחבר אליו או להזדהות איתו. על בנה יאן בן ה-5, בנו של הזמר המפורסם, נרחיב בהמשך.
 
זה התפקיד הכי רציני שעשית?
"'פמת"א' היה תפקיד חשוב בפריים־טיים. זו סדרה מדהימה. היה לי כיף להיות חלק מכל הקאסט של השחקנים, שהם מהשורה הראשונה. זו הזדמנות וחלום שמתגשם לעבוד עם האנשים שאת רואה בדרך כלל בסדרות הכי טובות ולהיות חלק מזה. נתנו לי את כל הכלים ואת התחושה שאני בבית, והיה כיף, כי זו גם הייתה אפשרות לשבור איזושהי סטיגמה. את התדמית".

מהי התדמית שדבקה בך?
"הסובייטית, הקשה", היא צוחקת, "וזה מצחיק, כי אני רוסייה במקומות של הישגים, אבל ביום־יום אני לא ככה. אני לא איזו גוש קרח או סנובית שלא מתקרבת. לא יודעים שאני שטותניקית של החיים, ולכן גם התפקידים שבהתחלה הציעו לי היו קשים. למשל מנהלת ריזורט קשוחה וקרה (בטלנובלה 'פולמון', ששודרה ב-HOT). ב'פמת"א' זה היה שונה. הדמות שלי הייתה התמימה, הטובה, זו שפשוט נפלה בין הכיסאות ולא ידעה עם מה היא חיה בבית".

זה הכיוון עכשיו?
“משחק יותר מעניין אותי, וזה החלום המקצועי שלי. בדוגמנות אני עובדת כבר הרבה זמן, וגם אוהבת, וברוך השם אני עסוקה בזה לא מעט. אבל אני גם ריאלית, לא אוכל לדגמן לנצח. בתעשייה הזאת, אם את רוצה להרוויח טוב ולהצליח, את חייבת לשלב. כדי לחיות טוב, את חייבת לעבוד קשה. אנשים חושבים שנופלים עלי מגשים של כסף וזו לא המציאות. אני יודעת שאני חייבת שיהיו לי עסקים משלי. אני צריכה לפתח, להגדיל ולהעשיר את עצמי. הייתי עצמאית כל החיים, וחשוב לי לשמור על זה. הרגלתי את עצמי לרמת חיים מסוימת, ולא בא לי שזה ישתנה".

רוסלנה רודינה. צילום: אלון שפרנסקי
רוסלנה רודינה. צילום: אלון שפרנסקי


לא מתבכיינת

רודינה נולדה באוקראינה ועלתה בגיל 8. המשפחה השתקעה בחדרה, והוריה עדיין מתגוררים שם. “אני לא מתגעגעת לאוקראינה, ממש לא", היא אומרת. “אין סיכוי שהייתי חוזרת. אם הייתי חיה שם, אני מאמינה שהיום הייתי כלום ושום דבר. אולי מביאה מים מהבאר. כמי שעברה ילדות קפואה עם שלג עד הברכיים, שהיו חודשים שלא שלחו אותנו לבית הספר בגלל זה, חוויתי מעבר חד. חד וחם".

איך קיבלו אותך פה?
“כל עולה חווה קושי. לא ידעתי את השפה, וילדים זה לא עם נחמד, הם לא מבינים כמה זה חמור. מבחינתי היה טבעי שעושים חרם וצוחקים עלי. אבל זה לא משהו שאני בוכה עליו".

יש לה אח המבוגר ממנה בשלוש שנים. “אנחנו בקשר מעולה", היא מספרת, “אני גאה בו מאוד, אחרי החיים שהוא עבר". היא מכוונת אל פרק אפל בחייו, שבו היה מכור לסמים קשים. הכי קשים. “הוא נפל לסמים. הזרקות. טפו, טפו, טפו, הוא יצא מזה, והוא נקי כבר 11 שנה. זו תקופה שחורה. חוויתי תל אביב אחרת כשהייתי קטנה, כי אחי היה מסתובב שם והייתי צריכה לחפש אחריו. הגעתי למקומות בתחנה המרכזית והייתי מסתובבת שם חופשי ולא מפחדת. זה הפך להיות היום־יום שלי".

הוריה התגרשו כשהייתה בת 17. “עם אבא אני לא בקשר כבר כמה שנים", היא מספרת.

מבחירה שלך או שלו?
"נוצר נתק, הוא תפס אותי בתקופה עמוסה מאוד בחיים שלי, ואבא שלי הוא אדם פרימיטיבי מאוד. הוא אוהב שזו את שמתקשרת אליו ושולחת לו הודעות. זה הכבוד של הסובייטים של פעם. ואם את לא עושה את זה, אז גם הוא לא. נוצר נתק של חודש ומשהו, ומאז זה פשוט נמשך. הוא הכיר את יאן בהתחלה והיה סבא מדהים. הכי כואב זה שיאן מפספס אותו. אני כבר השלמתי עם המצב. היום אני אומרת לעצמי 'אין סיכוי שאי פעם אפעיל אגו על הבן שלי'".
 
עד כמה קשה לך הנתק ממנו?
"אני רואה משפחות אחרות. זה לא כיף כשאת לא יכולה לשתף, ואין לך את הדמות של האבא בחיים, שלפעמים בא לך שיחבק ויחזק אותך. דווקא בגלל המצבים שעברתי בארבע השנים האחרונות, האכזבה מהאגו שלו ומזה שהוא לא יכול להפריד בין הדברים, היא גדולה מאוד. הבת שלך פירקה משפחה, לא תרים טלפון?".

רוסלנה רודינה. צילום: אלון שפרנסקי
רוסלנה רודינה. צילום: אלון שפרנסקי


כמה שנים היית עם אייל גולן?
"חמש. גרנו יחד, יש לנו ילד. בעצם בטוטאל שש שנים ומשהו. זה לא מעט, אבל אני גם לא חושבת שזה סוף העולם. תמיד אמרתי שברגע שלאמא לא טוב,שום דבר לא שווה".

הוא בקשר עם יאן?
"בטח, ואני גם בעד. יש להם קשר מדהים. יאן אוהב אותו מאוד וזה הדדי. זה משהו שבחיים לא אמנע מהם. הם נפגשים פעמיים בשבוע, ובכל סוף שבוע שני. אנחנו מדברים בינינו, ומתי שהוא רוצה לראות אותו, גם אם זה לא בימים הקבועים, הוא יכול לקחת אותו. יש ילד בתמונה וצריך לעשות את ההפרדה. המטרה שלי היא שליאן יהיה טוב, שלא יחווה את מה שאני חוויתי עם ההורים שלי. הוא לא יהיה באמצע".

הארץ געשה באותה תקופה מהפרשה. מה החזיק אותך?
"הארץ געשה, זה נכון, אבל אף פעם לא יכולים לדעת מה באמת קורה בזוגיות. אני לא מלכלכת בתקשורת. אף פעם. גם אם אני כועסת, לא יהיה מצב שאשב מולך ואגיד עליו דברים. על אף אחד. התבשלתי עם עצמי המון זמן, ובסוף קיבלתי את ההחלטה לעזוב. כשיצאתי משם, הרגשתי טוב מאוד עם עצמי, שאני חיה ומגשימה את עצמי. ברור שהמחשבות הקשות היו איך אצליח לספק ליאן ולעצמי את רמת החיים שלה הורגלנו. אלו דברים שהייתי חושבת עליהם ביני לבין עצמי בלילה. אבל לא היה משבר. היה לי קשה, אין ספק. עם ילד, להקים מכלום בית מההתחלה. הקושי היה יותר בזה שלא ישנתי הרבה והייתי צריכה לתמרן, אבל היה סיפוק. זה משהו שאני מתעקשת עליו מאוד. גם היום, כשיש לי זוגיות מדהימה, עם בן זוג מהתומכים ומהמדהימים שיש, ואת יאן המדהים, עדיין המחשבה שלי, וככה גם גדלתי, היא לשמור על העצמאות שלי. לא משנה כמה טוב יכול להיות, תמיד תהיי עם היד על הדופק, שאם חלילה יהיה משבר, שלא תישארי בלי כלום".

מלחמת הרזון

קשה להאמין, אבל הרבה לפני שהפכה לברבור שהיא, הרגישה והאמינה רודינה שהיא הברווזון המכוער. "נתקלתי ליד בית הספר בבחור ובבחורה שאמרו שהם מחפשים מישהי לתחרות מלכת היופי של חדרה ושאלו אם אני מעוניינת. בגלל כל מה שעברתי בחיים, לא האמנתי אף פעם לאף אחד", היא מספרת בגילוי לב, "חשבתי שהם עובדים עלי ומיד עניתי 'לא'. אבל הם לא ויתרו. הבנתי שזו לא שטות ואמרתי 'אוקיי'. זה לא היה פשוט. אני לא אחת שחשבה על עצמה שהיא יפה".

לא היו מראות בבית?
"לא הייתי מרוצה מעצמי. כל החיים נלחמתי במשקל שלי, הייתי רזה מאוד. אני יודעת ששונאים אותי בגלל זה, אבל יש גם אנשים כמוני. זה הצד השני שאף אחד לא מדבר עליו. כל החיים חשבו שאני אנורקסית, שעברתי ניתוחים, שאני לא טבעית, שאני מקיאה. עכשיו עליתי חמישה קילו, ואני רוצה לעלות עוד קילו וחצי. עד גיל מסוים הייתי מחביאה את עצמי. אם הייתי הולכת לים, הייתי לובשת מכנסון, שלא יראו את הרזון, אז מבחינתי היה מפתיע מאוד לשמוע שאני יפה, והלכתי לתחרות".

רוסלנה רודינה. צילום: אלון שפרנסקי
רוסלנה רודינה. צילום: אלון שפרנסקי


נושאת בתואר סגנית שנייה למלכת היופי של חדרה, סיימה רודינה את הבגרויות והתגייסה לצה"ל, בשאיפה לשרת בחיל האוויר. היא שוחררה לאחר חצי שנה בשל משקלה הנמוך. הצבא היה עבורה פתח מילוט, ולכן השחרור ממנו לווה במפח נפש: "אני רגילה תמיד להשיג את המטרות שלי, ופה זו הייתה אכזבה שמישהו אחר פשוט קבע לי והחליט בשבילי. זה פגע לי בעצמאות", היא מסבירה.

בגיל 19, לאחר שכבר צברה יותר ביטחון, מצאה עצמה שואפת להגשים את חלום הדוגמנות. "היה לי בן זוג שלא כל כך התלהב, והצבתי לו אולטימטום – קבל את זה שאדגמן או שאנחנו נפרדים", היא משחזרת, "הלכתי עם זה עד הסוף וחיפשתי סוכנויות רציניות. ואז נכנסתי לעולם, ועברתי לתל אביב בגיל 21. גם אז הייתי בזוגיות. אני עוברת ממערכת אחת לשנייה. לא הייתה תקופה ארוכה בחיי שהייתי רווקה. אני אדם של חופש וגם נותנת חופש, אבל איכשהו מצאתי את עצמי תמיד בזוגיות. זה כנראה חסך שהיה לי בילדות, היום אני מבינה שאני מחפשת את זה".

רודינה, שחוותה מערכת זוגית מתוקשרת, אולי בפרופיל הכי גבוה שיש, ממעטת לדבר על בן זוגה, "אני בזוגיות מדהימה כבר יותר משנתיים, טפו טפו טפו", היא מבהירה.

מה הוא עושה?
"מתעסק בתמ"א 38", היא מחייכת, "שזה מגניב, כי ברמת גן יש מלא תמ"א. הוא לא מהתעשייה, וזה מבורך. רק אחרי שאת בזוגיות מתוקשרת כל כך, את מבינה כמה את רוצה את הלבד ואת הפרטיות. אין לי בעיה לדבר על האמהות שלי, על העשייה שלי, לתת טיפים אם מישהי חווה משבר. אבל את הזוגיות הזאת בא לי לשמור לעצמי. זה משהו שלומדים עם הזמן, ולמזלי, יש לי פרטנר מדהים לזה. הוא נמנע מכל מה שקשור לתעשייה, לצילומים. הוא לא אוהב להצטלם בכלל".

החלטת להתרחק מאור הזרקורים. תגובת נגד למה שחווית?
"מעולם לא ראיתי את עצמי חלק מהתעשייה. אני עובדת בזה, זו העבודה שלי. אני לא חיה את זה ביום־יום. לא תראי אותי מסתובבת במקומות שיש בהם פפרצי או בבר אחר בכל יום שני וחמישי. בחרתי לא להגיע למקומות שבהם הצלמים נמצאים. זה נחמד שיש עלייך אייטם שכביכול משאיר אותך בתודעה, אבל אני מעדיפה שיהיה אייטם על עשייה ולא על מה אני מכניסה לפה או עם מי אני נפגשת".

בניגוד לזוגיות, את מעלה תמונות של יאן לרשתות.
"כן, לאינסטגרם, אבל לא תראי קמפיינים שלו. לא תראי אותי מסתובבת איתו ליד פפרצי. מה שמופיע – זה מה שאני בחרתי להעלות. בסופו של יום, יאן לא חשוף ברמה כזאת. אני גם לא נותנת לאנשים להצטלם איתו. הוא ילד, וזה מה שאנשים לא מבינים. שהוא לא דמות ציבורית שאפשר לגשת אליה ולגעת בה. הוא לא אשם שהוא נולד להורים כאלה. הוא כבר מוכר, מהרגע שנולד. בעוד כמה שנים הוא יוכל לקרוא כתבות ולראות תוכניות על מה שהיה, זה לא בשליטתנו, אז כמה שאני יכולה לחסוך ממנו, אני חוסכת".

יהיו עוד ילדים?
"כן. אני רוצה שלושה. בעזרת השם. אולי אקפיא ביציות. את השלישי אני רוצה בגיל יותר מבוגר. אחד יבוא בקרוב, ועוד אחד נגיד כשאהיה בת 38 . תמיד אמרתי שבגיל 32 אהיה אמא לשניים, אז צריך להתחיל לחשוב על זה".

רוסלנה רודינה. צילום: אלון שפרנסקי
רוסלנה רודינה. צילום: אלון שפרנסקי


מה דעתך על קמפיין Me Too?
"אני מאמינה שכל אחת חוותה משהו. היה לי סיפור כשהייתי קטנה, והוא טופל. אני לא רוצה לדבר על זה, אבל לא שתקתי, לא העברתי את זה. בתעשייה לא נגעו בי אבל כשנכנסתי טירונית לעולם הזה, ולא הייתי מחוברת לגוף שלי, היה צלם שניסה להוציא ממני תמונות חושניות שביום־יום אי אפשר להוציא ממני. אבל בגלל שהיה לי חזה גדול, התביישתי וזה הביך אותי מאוד. יצאתי מהצילומים בהרגשה רעה, שהוא חדר לי לפרטיות. כשאת נכנסת לעולם הזה, את צריכה להיות שלמה עם עצמך במיליון אחוז, אחרת את תיפגעי".

מה דעתך על אידיאל היופי השולט בעולם?
"אף פעם לא התאמתי לאידיאל היופי. אף פעם לא הייתי במידות או בגובה של דוגמנית, ובכל זאת עבדתי. אני לא בסטנדרט, והנה, אני עובדת ומצליחה".

מה את חושבת על ניתוחים קוסמטיים?
"גדלתי בבית שבו לא ייחסו חשיבות לעניינים של טיפוח חיצוני. אני לא מתנגדת לניתוחים, שכל אחת תעשה מה שטוב לה. מי שצריכה, שתעשה, אבל אני מאמינה שלי יש עוד זמן ושעדיף להתחיל עם זה מאוחר, כי זה יקרה בוודאות. יש לי קמטים שאני צריכה אותם למשחק, וזה לא מפריע לי. אני משערת שדברים כמו הזרקה של חומצה היאלורונית יגיעו לקראת גיל 40 . כשאת חיה בעולם הזה וכל הזמן שופטים אותך, בגיל מבוגר יותר תרצי לשמור על המראה הצעיר שלך".

עשית כבר משהו?
“הלחמת ריסים ויש לי פיגמנט קבוע בשפתיים. וגם שיטת השערה בגבות".

ניסית את האפליקציה שמזקינה?
“ברור".

ואיך תיראי?
“לא טוב".

לוקיישן: מלון אינדיגו, תל־אביב
צילום: אלון שפרנסקי
סטיילינג: ראובן כהן
עיצוב שיער: לירז אגם
איפור: מישל אדרי לסוכנות סולו במוצרי סופט טאץ׳