בני זוג שיוצאים עם רווח מהחתונה יכולים לנצל אותו במגוון דרכים. הטעות הנפוצה היא להשקיע הרבה כסף באירוע עצמו אך לבזבז בפזרנות את המתנות מהאורחים. כדי להימנע מכך כדאי לבחור בפתרון כלכלי יעיל, וגם לשים לב ליתרונות והחסרונות של האפשרויות השונות.


ירח דבש מפנק: חוויות לכל החיים לעומת סיפוק זמני בלבד
לפי סקר שנערך בארצות הברית בשנת 2014, מעל 43% מהזוגות הטריים מעדיפים להשתמש ברווח מהחתונה כדי לצאת לירח דבש. סביר להניח שהנתונים בישראל ובמדינות מערביות אחרות פחות או יותר זהים, בעיקר בגלל היתרונות שבאים לידי ביטוי באיסוף חוויות לכל החיים. 

במחירים של פחות מ-2,500 דולר לזוג אפשר להזמין חבילת נופש של 7 לילות באיה נאפה, לנסוע לשבוע לרודוס או להגיע ל-7 לילות בפרובנס. אם הרווח מהחתונה גבוה יותר ויש לכם תקציב בינוני של 4,000-5,000 דולר, תוכלו לצאת להפלגה של 20 לילות בים התיכון או לישון 6 לילות באיים המלדיביים. החיסרון היחיד שמדובר על סיפוק זמני שלא צפוי לעזור לכם בעתיד. 

שוק ההון: תשואה לעומת סיכון 
בני זוג שרוצים להשיג מקסימום תשואה במינימום זמן יעדיפו לחפש אפיקי השקעה בשוק ההון. החיסרון הוא סיכון משמעותי, שעלול להוריד לטמיון את רווחי החתונה. 
שוק ההון מאפשר לזוגות צעירים להשקיע לטווח ארוך או קצר על ידי קנייה של ניירות ערך, מטבע חוץ או מניות. ערך המניה נקבע לפי כוחות השוק וההמלצה לזוגות צעירים היא להעדיף אפיק השקעה סולידי. השקעה במניות דורשת הבנה, ידע וצבירת ניסיון. בנוסף, ניתן לסחור בבורסה והכלל הבסיסי הוא שככל שהרווח הפוטנציאלי גבוה - כך גדל גם הסיכון.

משכנתא: השקעה לטווח ארוך לעומת הגבלת ההכנסה הפנויה
היתרונות של נטילת משכנתא הם ביטחון והשקעה אופטימאלית לטווח ארוך. החלום על דירה מלווה בני זוג מהדייט הראשון ועד אחרי שבירת הכוס, אך הוא מקבל ביטוי ממשי רק כאשר מצטבר מספיק הון עצמי מהחתונה. 
כל עוד הרווח שלכם הוא בטווח של 50,000-100,000 ש"ח, נטילת משכנתא תהיה החלטה מוצלחת שתאפשר לכם לקנות דירה בעלות של 1.3-1.5 מיליון ש"ח. התשואה על דירה כזו היא 7% בממוצע בשנה, לא כולל הטבות של זוגות צעירים ורוכשי דירות ראשונות. 
מנגד, החיסרון הוא הגבלה בהכנסה הפנויה. משכנתא של 3,000-5,000 ש"ח בחודש תחייב אתכם לבצע התאמות ולעיתים גם תפגע באיכות החיים. ההכנסה הממוצעת של משפחה בישראל היא 17,700 ש"ח בחודש, אך בשנים הראשונות שלכם בתוך צעירים היא צפויה לנוע סביב 10,000 ש"ח בלבד. 

רכב חדש: נוחות לעומת עלויות תחזוקה
אחת ההחלטות המושכלות של בני זוג צעירים היא להשתמש ברווח של החתונה כדי לרכוש רכב. לגבי מכוניות למכירה, בין אם מדובר במכוניות משומשות או חדשות, היתרונות ברורים: נוחות, גמישות, דינאמיות והרחבת אפשרויות התעסוקה מחוץ לאיזור מגורים ספציפי. לראייה, מעל 43% מהמשפחות בישראל מחזיקות רכב אחד לפחות ול-32% ממשקי הבית יש רכב צמוד ממקום העבודה. 
החיסרון של רכישת רכב עלול להיות עלויות תחזוקה. כאן צריך לשים את הדגש על צרכנות נכונה ולשמור על כמה טיפים יעילים: צמצמו את הביטוח לכמות המשתמשים בפועל, בטלו סעיפי נהג צעיר, השוו בין פוליסות ביטוח של חברות שונות ושלבו תחבורה ציבורית כדי להוריד את הוצאות הדלק והבלאי.