עומס החגים בחודש תשרי לא מקל על הורים שמחפשים אטרקציות לילדים. כתוצאה מכך יש נהירה המונית של ישראלים לנתב"ג, בחיפוש אחר חופשה מושלמת. אם מוסיפים לתערובת של ימי חגים, חול המועד וימי צומות גם את החופש מבתי הספר, מגלים ללא ספק אתגר משמעותי שעלול להסתיים במפח נפש. מצד שני, דווקא בתקופת החגים יש כמה הצעות ייחודיות לבילוי בארץ:

1. סוף שבוע באילת
מי שמכיר היטב את ים סוף ומדבר הערבה מוכן להישבע שבתקופת החגים אילת היא עיר שונה לחלוטין מכל מה שאתם חושבים. קודם כל, בחודש ספטמבר הטמפרטורות הממוצעות באילת הן 32-38 מעלות ולא 40 מעלות ומעלה כמו ביולי ובאוגוסט. בתי המלון הרבה יותר מאווררים, פנויים וזולים ויש מגוון רחב של אטרקציות לכל המשפחה. 

שנית, סוף שבוע באילת משתלם יותר מרוב הפעילויות שתמצאו באיזור המרכז. מלון קלאב הוטל מציע חופשה של חמישי עד שבת בחול המועד סוכות, כולל 3 ילדים, במחיר של 1,800-2,100 ש"ח. בערב ראש השנה תוכלו לישון במלון הנסיכה במחיר 920 ש"ח לזוג, בעוד במלון סיאסטה תקבלו חבילת הכל כלול עם ארוחת חג במחיר של 1,800 ש"ח לשלושה מבוגרים בחדר. 
2. יום כיף במוזיאון תל אביב לאמנות
מי שנשאר בארץ בחגים יכול להגיע לפחות לתערוכה אחת לכל המשפחה המוצגת במוזיאון תל אביב. היתרון של בילוי מן הסוג הזה הוא מחשבה מחוץ לקופסא, שמאתגרת את הילדים ומעניקה להם ערך מוסף. חוץ מזה, בתקופת החגים מפיק המוזיאון שורה ארוכה של הצגות לילדים. 
בתאריך 29.9 תוצג האגדה הקלאסית "זהבה ושלושת הדובים" עבור גילאי 3-6, בעוד בתאריכים 5.9-30.9 תוכלו לצאת למסע לצלילי "מוצרט הקטן". מוזיאון תל אביב לאמנות ערוך למפגש משותף של הורים וילדים וכמעט כל משפחה יכולה למצוא מענה לתחומי העניין שלה.
3. שביל ישראל
אי אפשר להציע בילויים בארץ מבלי להזכיר את שביל ישראל. מה שהתחיל כנחלתם של חובבי טבע מושבעים בלבד, הפך לאתר תיירותי חובה לכל משפחה עם או בלי ילדים. רק בתקופת החגים תקבלו מזג אוויר מושלם עבור הליכה רגועה בשביל שמתחיל בבית אוסישקין בקיבוץ דן ומסתיים בבית ספר שדה באילת. 
ההמלצה למשפחות היא להקדיש 2-3 ימים לפחות לשביל ישראל, לבחור מראש את אתרי הלינה ולחפש יחד עם הילדים פעילויות ושמורות טבע שמתאימות לגיל שלהם. כך מערבים את הילדים בתכנון ומעניקים להם תחושת אחריות. צעידה רצופה בשביל ישראל דורשת 30-60 יום היות ואורכו מעל 1,000 ק"מ, אך בתקופת החגים אתם יכולים לערוך כמה מקטעים ברצף ברגל, באופניים או תוך שילוב הרכב הפרטי. 
4. צפייה בטלוויזיה
בין שאר ההמלצות כדאי להביא בחשבון את האפשרות של הישארות בבית וצפייה בטלוויזיה. זה פתרון מושלם לימים החמים, הוא דורש מכם מינימום של מאמץ וגם דרכו ניתן להשיג יתרונות חינוכיים. 
סדרות מומלצות לחגים כוללות את "השוטר הטוב" בכיכובו של יובל סמו ואת תכנית הבידור החדשה "קרב הליפסינק". אלו תכנים לכל המשפחה וילדים ישמחו להתחבר אליהם. 
בנוסף, בתקופת החגים נערכות הקרנות בכורה של סרטים זוכי פרסים. הסרט "וויפלאש" מומלץ עבור בני נוער, בעוד הסרט "דובים" מבית דיסני עוקב אחרי אמא-דובה ושני בניה ולכן מתאים לגילאים צעירים יותר.