אינדונזיה המרהיבה? בעלי החיים של טנזניה או אולי הקרחונים והנוף הפראי של אלסקה? אם מפעמת בכם התשוקה והסקרנות לחקור ולגלות עולמות חדשים, נופים פראיים שיד אדם כמעט שלא נגעה בהם, אם אתם מאלה שסקרנות ותשוקה להגיע ליעדים נכספים ואקזוטיים, לגלות עולמות חדשים של טבע, פלאי תבל, תרבות ופולקלור - הם בנשמתם, אתם מוזמנים להכיר את "שי בר אילן-טיולים גיאוגרפיים", האיש שמגייס מעל ארבעה עשורים בתחום התיירות למען מטרה אחת: להפוך את הטיול הבא שלכם למסע אישי, מרתק ובלתי נשכח. 

אחד היעדים אליהם נגיע ביחד הוא אינדונזיה, "האזמרגד של קו המשווה", מדינת 14,000 האיים, שהיא קולאז' מהמם, לא רק של אוצרות טבע, אלא גם של קבוצות אתניות, נופים, תרבויות, אדריכלות ואומנות, פולקלור, מיסטיקה, מוסיקה, קולינריה ועוד. 

אינדונזיה היא מדינה סופר-מיוחדת: מוסלמית, אך גם רבת גוונים של דתות אחרות (נוצרים, הינדים, בודהיסטים) ששומרת על מסורות עתיקות, אך גם מזנקת בצמיחה כלכלית-אורבנית-דרמטית. שם, באי באלי Bali, "אי האלים" הקסום והמכושף, שמכונה גן העדן עלי אדמות, נגלה את "מדרגות האלים": פסיפס אינסופי מהפנט של טרסות אורז "מהונדסות", חקלאות מסורתית של עשרות דורות. נצפה בטקסי מנחה לאלים ו...לשדים, בחגיגות במקדשים, באתרי מורשת עתיקה ובכל מה שיש לאזור המופלא הזה להציע, כי זה ה"אני מאמין" שלנו ומחויבותנו כחברה לטיולים גיאוגרפיים: לאתר כל העת יעדים חדשים, עלומים, סוחפים ומלהיבים, כשהטיול מותאם לא רק לסביבה הקסומה, אלא גם לדרישות שלכם (למשל כשרות, גם במקומות החרוקים ביותר מכל קהילה יהודית).
הטיולים הגיאוגרפים של שי בר-אילן
הטיולים הגיאוגרפים של שי בר-אילן

את העקרונות הללו אנו מיישמים גם בספארי בטנזניה, שם נסייר בשמורות הטבע העוצמתיות, נרד ברכבי שטח אל לועות הרי געש, נראה עדרי פילים, גנו, ג'ירפות ואנטילופות שילוו את מסענו, ונעצור לביקור אצל בני שבט המסאי.  

איתנו תגלו גם את קירגיסטן המהממת - "שוויץ של מזרח אסיה", שם נחצה נהרות, נעפיל לפסגות הרים המתנשאים לגובה של כ- 3,500 מ', נשחה באגמי טורקיז ונחווה ימים מלאי קסם של חיבור לנוף ולאדם: בנהיגה עצמית, ברכבי שטח, במפגשים מרגשים עם הקירגיזיים על "דרך המשי" המאלפת-המסתורית-היפהפייה. 

במהלך השנים גילינו כי גם לאוהבי-לכת בא לפעמים להתפנק קצת, ולכן טיול גיאוגרפי עם שי בר אילן, יכול לשלב אתנחתא מפנקת, שבמקביל אינה מוותרת על אתרי חובה.  כזה למשל הוא הטיול שלנו לאלסקה והרי הרוקי הקנדיים. אחרי ימי טיול מאלפים בהרי הרוקי, בין פסגות, קרחונים ושדות קרח מרהיבים, מעיינות חמים ואגמים, בתוך נופים אלפינים יפהפיים, עם חיות בר כמו זאבים, איילים ודובי גריזלי, אחרי הליכה בקניונים (טבעיים) או על גבי קרחונים, אנו מזמינים אתכם להמשיך את הטיול לאלסקה והפעם... בשיט(!) באחת מאוניות הפאר של חברת Holland-America, מעילית חברות השיט הבינלאומיות. 

במהלך השיט אפשר להתרווח ולנוח, אך גם לפקוח עין לתצפיות מהממות ופשוט להתאהב בארץ 100,000 הקרחונים, דרך תעלות ומיצרים של  "המעבר הפנימי הקסום" (Inside Passage) - שרק הוא מאפשר מפגש ישיר, ייחודי ומרגש עם הקרחונים, הפיורדים, לווייתני קטלן או ארוכי סנפיר והאלבטרוסים המעופפים מעליהם. במסענו נעגון ונסייר בבירת הסלמונים של אלסקה, במרכזי "הבהלה לזהב", באתרי מורשת האינדיאנים ועוד. 
הטיולים הגיאוגרפים של שי בר-אילן
הטיולים הגיאוגרפים של שי בר-אילן

בסופו של כל מסע, אנחנו מגלים כי לכול מטייל נשארת בלב מזכרת מיוחדת – האינדונזיה, הטנזניה או האלסקה שלו. אנו מאמינים, כי כל מפגש עם עמים, תרבויות ונופים ברחבי העולם הופך למסע אישי, משפיע, משנה תפיסות עולם, מרגש ובלתי נשכח. כל אלה מנחים אותנו בתכנון כל אחד מיעדי הטיולים שלנו. ולכן מכל טיול של שי בר-אילן, חוזרים המטיילים שלנו לא רק עמוסי חוויות, אלא נרגשים מהמפגש עם בני המקום והאתרים בהם סיירנו. כל אלה מתאפשרים בזכות המדריכים המקצועיים והמנוסים שלנו: בעלי יידע עצום, אוהבי מסעות ומחוללי השראה אמיתיים.

כי בינינו, מה אנחנו מחפשים בטיול, אם לא חוויות שלא תישכחנה לעולם...