נמצא פתרון לסוגיית נחל האסי ולמלחמה בין תושבי בית שאן לקיבוץ ניר דוד, בו עובר הנחל והמועצה האזורית עמק המעיינות. בהודעה משותפת לראש עיריית בית שאן ז'קי לוי, ראש המועצה האזורית עמק המעיינות יורם קרין והנהלת קיבוץ ניר דוד, נאמר כי הושגה הסכמה לפיה כמחווה של רצון טוב לציבור תפתח רצועה מנחל האסי לציבור.

על פי ההסכם, הכניסה לנחל תהיה ללא תשלום, באחריות תיירות ניר דוד ותחת מגבלות הקורונה, (מרחק פיזי, כמות אנשים, שעות פעילות) בהתאם להנחיות משרד הבריאות, ובהרשמה מראש באתר.

שני ראשי הרשויות אמרו כי "משהו גדול מתרחש כאן. אנחנו פועלים לקידום וביצוע תכנית אזורית כוללת של הזרמת "מי האסי" לבית שאן, תוכנית אשר תצמיח כאן את הדור הבא לערכים של שותפות, וסולידריות אזורית. לא ניתן יד למאבקים ואלימות באזור. אנחנו מובילים שותפות ודרך, וכך אנו רוצים לראות גם את ילדינו, חיים בשכנות טובה ובשיתוף מלא. יחד אנחנו מביאים תקווה ובשורה שתיתן מענה אזורי ואפשרויות לפיתוח התיירות לטובת כל תושבי האזור ועם ישראל כולו. אנו מקווים כי הפיתרון שהושג יביא להרגעת הרוחות והפסקת האלימות".

לצד קידום התכנית הגדולה להזרמת מי האסי לעיר בית שאן ופיתוח נחל חרוד עם משרדי הממשלה, נפגשו אתמול ראשי הרשויות עם שלמה גלזר – יו"ר קיבוץ ניר דוד לפגישה שבה סוכם כי רצועה מנחל האסי, בסמוך למרכז הספורט ע"ש הולצר בישוב, תיפתח לציבור כבר בימים הקרובים.

ראש עיריית בית שאן ז'קי לוי כתב בפייסבוק: "אני שמח להיות שותף לבשורה היסטורית ולפיה הגענו לפתרון סוגיית נחל האסי שיתן מענה לכל הצדדים ויוביל לגישה לנחל האסי. שוב הוכח שהקשרים החזקים ביני לבין יורם קרין מביאים לפתרונות, תוך התחשבות בצרכים של העיר בית שאן ושל עמק המעיינות ותוך המשך קידום שיקום נחל חרוד והשבת מי האסי לבית שאן. ברצוני להודות להנהלת קיבוץ ניר דוד ולראש המועצה יורם על נכונותם לאפשר גישה לנחל. צעד זה מהווה הוכחה לשותפות אמיתית"