נכנעו ללחצים. לאחר יום גדוש בהפגנות ומחאה שהתפרסה על כל הארץ, מודיעים ראשי רשויות הגליל המערבי: "ההטבות לא יפגעו". לאחר שאיימו להשבית את עירם עד הודעה חדשה יצאו היום ראשי הערים של עכו, נהריה מעלות תרשיחא וכפר ורדים מהכנסת כששר האוצר הבטיח להם שלא תהיה פגיעה בהטבות המס. אי לכך נכון לרגע זה מוסדות החינוך ששבתו חוזרים לעבוד רגיל מחר. ראשי הערים מסרו שהם מודים לשרים שהבינו את מצוקת תושביהם והבינו שאי אפשר להפקיר את הפריפריה.



בהודעה משותפת עם לשכת שר האוצר נמסר כי כחלון סיכם עם ראשי הערים על השהיית השביתה. בשעה 16:30 הזמין אליו שר האוצר, משה כחלון, את ראשי הרשויות. השר הביע מחוייבות מלאה ליישובי קו העימות הצפוני לערי הגליל המערבי ואמר כי אין הוא רוצה לפגוע בפריפריה, כי הוא בא לעבוד בשבילה,  ושהוא מחוייב לגליל המערבי הן בשמירה על היקף הטבת המס והן בהגדלת ההשקעות בו.
השר כחלון, הבטיח לראשי הערים כי הוא יידע להקצות את התקציב המתאים לתיקון העיוות, בו יישובי קו העימות הצפוני וערי הגליל המערבי שכבר קיבלו הטבה צודקת מזה שנים רבות, ספגו קיצוץ חד.

שר האוצר ביקש מראשי הרשויות שבשלב זה הם ותושביהם ישהו את המאבק והשביתה, כדי לאפשר לו ביחד איתם לתקן את העיוות ולבטל הקיצוץ החד, וראשי הערים נענו לבקשה. כדי לאפשר טיפול מסודר בבעייה ראש הממשלה, כחלון וגפני  החליטה להשהות את קידום ההצעה החדשה של מפת הטבת המס בכ- 3 חודשים. 
זהו סיום של יום שהתחיל לפנות בוקר בשיירה של משאיות ואוטובוסים מהצפןן אל ירושלים ויציאת אלפי תושבי הגליל המערבי להפגנות גדולות שנערכו בשלושה מוקדים שונים: נהריה, עין המפרץ וירושלים. מובילי המאבק, ראשי הערים נהריה, מעלות תרשיחא, עכו, מטה אשר וכפר ורדים שנכחו בהפגנות ואחר בבליץ פגישות בכנסת ביקשו מחברי הכנסת והשרים שיבטלו את הגזירה הצפויה של קיצוץ בהטבת המס.
ראשי הערים מודים לשר האוצר, מר משה כחלון על כניסתו לעובי הקורה ומחוייבותו לתקן העיוות הזועק, וכן לחברי הכנסת מוועדת הכספים מסיעות הליכוד, כולנו העבודה, יש עתיד ועוד שעומדים לצידנו.
ראשי הערים: אנו מאמינים לשר האוצר אשר הביע מחויבות חד משמעית לקו העימות ולגליל והבין שנעשה פה עיוות לערים ויישובי קו עימות ובגליל שקיבלו את ההטבה הזו מאז ומעולם. אנו נפעל עם השר ואנשיו תוך תקווה האיום הקשה על גורלם הכלכלי של תושבינו יוסר לחלוטין ולא נדרש לחדש המאבק.