יאשוטארו קואידה, אזרח יפן בן ה-112 החזיק בשיא הרשמי בספר השיאים של גינס והוכר רשמית כגבר הזקן ביותר בעולם שגילו אומת על ידי מחקרים. קואידה מת היום (שלישי), רק חודשיים לפני יום הולדתו ה-113, בבית אבות בנאגויה (Nagoya), עיר גדולה הנמצאת במרכז יפן. בשנת לידתו של קואידה המריא האדם בפעם הראשונה לשחקים, כשהאחים רייט ניסו לראשונה את מטוסם בארצות הברית. הוא שרד שתי מלחמות עולם ואת מלחמת רוסיה-סין, שהתחוללה בשנה בה נולד.  



יאשוטארו קואידה, נולד ב-13 במרץ 1903, ואמר שהסוד שלו לחיים ארוכים היה לא להפריז בדבר, וגם לא לעשן סיגריות או לשתות אלכוהול. יאשוטארו קואידה, שאת שמו מבטאים – קו אי דה, עבד כחייט בצעירותו. ובחודש אוגוסט האחרון הוכתר רשמית כאדם הזקן ביותר בעולם. ממשרד הבריאות, העבודה והרווחה ביפן, נמסר כי מת בשעות הבוקר המוקדמות, מסהמיטס'ו יושידה (Masamitsu Yoshida), שנולד בטוקיו, יפן, ב-30 במאי 1904, בא אחריו כאדם הזקן ביותר. אך לא ידוע אם הוא הגבר הזקן ביותר בעולם.


הגברת הזקנה ביותר בעולם, ובן האדם הזקן בעולם,  היא אמריקאית  בשם סוזנה מושט  ג'ונס (Susannah Mushatt Jones) המתגוררת ברוקלין, ניו-יורק והיא בת 116 שנות חיים ארוכים.