הראפר יואב אליאסי, המכונה "הצל", הגיע היום (שני) למשכן הכנסת לפגישה עם חבר הכנסת אורן חזן (הליכוד). הגעתו למשכן נועדה לעורר תשומת לב למה שהוא מכנה ניסיונות ההתנקשות בחייו. אליאסי סיפר למעריב אונליין: "ניסו להתנקש בחיי ובחיי בני. זה קרה לפני ימים אחדים בתל אביב, הייתי ברכב עם הבן שלי בן השלוש, כשגיליתי ששמו לי במכונית חומר כימי שאמור היה להתפוצץ עם הדלקת הרכב. התלוננתי אתמול במשטרה על ניסיון להתנקש בחיי"



אליאסי הציג אישור על בדיקת הרכב במוסך שבו נאמר לו כי אכן הוחדר לרכב חומר כימי שאמור היה להתלקח ולגרום לפיצוץ המכונית: "היו לי הרבה איומים בעבר על חיי בגלל דעותיי, איומים שבאים מערבים או משמאלנים, למעלה מ-12 פעמים חתכו לי את הצמיגים ברכב ואף קיבלתי תמונה של הבן שלי בתוך ארון קבורה. אבל זאת הפעם הראשונה שמנסים להתנקש בפועל בחיי באמצעות פיצוץ מכוניתי". סיפר. "זה מצב חדש ואני לא מוכן לקבל אותו. נפגשתי היום בכנסת עם חבר הכנסת אורן חזן וביקשתי ממנו שיספר על כך במליאת הכנסת כדי שאנשים יידעו שיש מי שמאיים עליי בגלל דעותיי".


ואכן, חבר הכנסת חזן, נענה לבקשתו של אליאסי ובנאום בן דקה במליאת הכנסת: "בחצי השנה האחרונה פועלים כדי להחרים אותו, כי הוא מעז להביע את דעתו. כוחות, גם מהכנסת, מנסים למנוע ממנו להופיע מול חיילים, תלמידים ואזרחים. לעיתים נדמה כי אם זה היה אמן מהצד השמאלי של המפה, כל הכנסת היתה עומדת על הרגליים האחוריות שלה". חזן הוסיף: "היום גיליתי שהיה ניסיון של התנקשות של ממש בצל, הוא הגיש תלונה למשטרה, כשמתברר כי הונח במכוניתו חומר מסוכן, שמטרתו היתה להמיס את המנוע. אנחנו לא רוצים להגיע למקום שנגיע עם תשובות שהכתובת היתה על הקיר, ידענו, אבל לא עשינו כלום. יש לעצור עם המלחמה הפרסונלית, צריך לעצור את העניין האישי בצד. אם יש לו אידיאולוגיה, לא מנהלי, לא צריך לפגוע במקצועו, בחייו".


הצל בכנסת, צילום: אריק בנדר
הצל בכנסת, צילום: אריק בנדר



הצל מתפעל דף פייסבוק עם מעל ל-240 אלף לייקים. במהלך מבצע "צוק איתן" בלט בהפגנות בין אנשי שמאל לאנשי ימין, כאשר הגיע למקום עם קהל תומכים המכונים "האריות של הצל" וחבר לארגוני הימין להב''ה, כהנא חי ולה פמיליה. בחודש אפריל 2016 פרסם אליאסי פוסט חריף בו טען כי אנשי הימין לא נותנים לו גיבוי ומתנערים ממנו, ואף כתב כי: "נגמרו הימים בהם אני שוכב על הגדר בשביל כל הימין". באותה הזדמנות הודיע "שהוא לא פורש מהפייסבוק, רק מוריד רגל מהגז".