העיתונאי נתן זהבי פתח היום (שלישי) את השעה השנייה של תוכניתו ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" בהתקפה חריפה על שלושת הקצינים הבכירים במילואים, שהביעו תמיכה בחייל היורה מחברון אלאור אזריה. במוקד הביקורת עמד האלוף המילואים ויושב ראש מפעל הפיס בהווה, עוזי דיין.




"בכירים לשעבר בצה"ל תומכים בחייל אלאור אזריה וטוענים ש'היה ברדק, כשל פיקודי'", ציטט זהבי ידיעה בנושא. "ביקורת חריפה מצד אלופים במילואים, ביניהם עוזי דיין. עוד הפעם עוזי דיין. אין חור שלא תראו בו את עוזי דיין. בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונים, בעריכת כנסים, במימון פה, מימון שם".



"די, מר דיין", אמר זהבי. "פייר, אני אומר לך באמת, בתור אחד שמכיר אותך, תשמע לי רגע טוב, עוזי דיין, תבין, נמאסת כבר, אי אפשר לראות אותך יותר. אין תוכנית רדיו, אין עיתון שלא מראיינים אותך. אנחנו יודעים, אתה שולט בטונות של כסף, אתה מחזיק את אמצעי התקשורת עם הפרסומות שלך, כל הכבוד, זה חשוב. אבל צא לנו מהעיניים כבר. סלח לי, מר דיין, אני אומר את זה בהגינות, תשעים אחוזים מהעיתונאים חושבים כמוני, הם לא אומרים, הם מלקקים לך. שלא לדבר על בעלי אמצעי התקשורת".



"אז האלופים עוזי דיין ודן ביטון ותת-אלוף שמואל זכאי, יעידו במשפט מטעם ההגנה", הוסיף זהבי. "ביטון טוען ש'זה קו שבר, חיילים לא יוכלו לבצע ירי מציל חיים'. כלומר, עוד לפני שבית המשפט קבע, הוא קובע נחרצות שהירי (של אלאור אזריה) היה ירי מציל חיים. סליחה, רבותיי, יש מה שנקרא סוביודיצה. אתם לא יכולים להשפיע על בית המשפט באמירה נוקבת. סליחה, אתם הייתם שם? איך אתה יכול לקבוע? בנוסף, אתם 'יורדים' על שרשרת הפיקוד שהייתה שם, שהם פישלו וכשלו, איך אתם יכולים לקבוע את זה? זה עבירה פלילית על חוקי מדינת ישראל. אתם פוגעים במערכת המשפט. ומן הראוי שמישהו ייקח את העניין הזה לידיים ויקרא לחקירה לשלושת האנשים האלה שעוברים על החוק. עוזי דיין, דן ביטון ושמואל זכאי, עם כל הכבוד לדרגותיהם הצבאיות הבכירות. זה עבירה על החוק".