לא מנהל הקמפיין החדש של דונלד טראמפ ולא היועצת החדשה שלו השפיעו על המועמד הרפובליקני לרכך את התבטאויותיו. לדברי הניו יורק טיימס, מי שעומד מאחורי מאמציו של טראמפ להישמע קצת מרוסן ונורמטיבי הוא שלדון אדלסון. העיתון מדווח על פגישה פרטית שהתקיימה בין טראמפ לאיל ההון היהודי אדלסון בבית מלון במנהטן ב-17 באוגוסט. בפגישה הפציר אדלסון במועמד הרפובליקני "להפגין מידת מה של ענווה וצייתנות".

לדברי העיתון, בערב שאחרי הפגישה עם אדלסון נשא טראמפ נאום בחירות בו הודה ש"לעתים בריתחה של ויכוח ודיבורים על שלל של בעיות אתה לא בוחר את המלים הנכונות או אומר את הדברים הלא נכונים, והאמינו לי או לא אני מתחרט".

שלדון אדלסון. צילום: רויטרס
        


תרומה בסך 100 מיליון דולר


ההתבטאות המפויסת והחריגה הזאת זכתה לפרשנויות לפיהן טראמפ התחיל להאזין לעצות של עוזריו ומקורביו. אבל לדברי הניו יורק טיימס, היה זה אדלסון שהשפיע על טראמפ להביע חרטה ולהתבטא ביתר זהירות. העיתון מוסיף ומדווח כי בשבועות האחרונים מאז התקיימה ועידת המפלגה הרפובליקנית, אדלסון "הרגיש לא בנוח בגין  התנהלותו של טראמפ". אדלסון, שידוע בהזדהותו עם המפלגה הרפובליקנית והוא מכהן כיושב ראש הקואליציה היהודית של המפלגה, הבטיח לטראמפ תרומה בסך 100 מיליון דולר לקמפיין שלו. אך לדברי העיתון, הוא עדיין לא העביר את התרומה לקופת הקמפיין.  

        
אדלסון נכווה בעבר לא פעם בתמיכתו במועמדים רפובליקנים. בתחילת מערכת הבחירות של שנת 2012, אדלסון היה מתומכיו הגדולים של ניוט גרינגריץ', שהתמודד על מועמדות המפלגה לנשיאות. אדלסון הזרים מיליוני דולרים לקמפיין של גרינגריץ', שכבר בשלבים הראשונים של המירוץ הרפובליקני, הובס ונטש את המירוץ.
       
לפני שנה, עם פתיחת המירוץ למועמדות הרפובליקנית, אדלסון התלהב מאוד מהסנטור מפלורידה מרקו רוביו.  הוא אף הזמין את רוביו לבית מלונו שבלאס וגאס, נהג לקיים עמו שיחות טלפוניות ושמר על קשר עם רוביו עד שנאלץ לנטוש את המירוץ.