תמיכה מפתיעה לישראל: זוכה פרס נובל לשלום, לורד דיוויד טרימבל, ראש הממשלה הראשון של צפון אירלנד, פרסם היום (חמישי) מאמר בעיתון הבריטי המשפיע "הטלגרף"  בו הוא טוען כי מדינות אירופה צריכות ללמוד מישראל איך להילחם בטרור תוך שמירת ערכיהן הדמוקרטיים. את המאמר כתב במשותף עם רוברט קוויק, מומחה לטרור לשעבר ממשטרת לונדון. 

טרימבל וקוויק כתבו כי "יש להרחיב את שיתוף הפעולה עם אלו שחולקים את הערכים שלנו ויכולים לעזור לנו לבנות את היכולות הנדרשות. מדינה אחת מתאימה לזה בצורה הטובה ביותר – ישראל". לטענתם, זהו המפתח להתמודדות עם "המתקפות הפוטנציאליות של לוחמי דאעש באירופה עשויות לסכן את אזרחינו, אך גם הערכים הליברליים והדמוקרטיים שלנו". 
הכותבים ציטטו מחקר חדש שבצעו מספר גופי אכיפת חוק מרכזיים בעולם, ביניהם ה-FBI והמשטרה האוסטרלית, שמצא כי ישראל "הפכה לחסינה בצורה יוצאת-דופן. היא  מתמודדת עם מתחים שהיו עד לאחרונה כאלה שבאירופה לא יכלו בכלל לדמיין, תוך כדי שהיא מטפחת מדינה דמוקרטית משגשגת עם כלכלה מצליחה". 

טרימבל וקוויק ציינו אלמנטים במדיניות הישראלית שבאירופה כדאי לאמץ. הם הדגישו את ה"עוצמה מודיעינית",  וקראו לטפח את יכולות המודיעין, תוך קבלת השראה מהאופן בו המודל הישראלי "משתמש בהשגחה פוליטית ומשפטית חזקה כפי שרלוונטי לדמוקרטיות נוספות". טרימבל ציין גם את המעקב הבטחוני על רשתות חברתיות שמבוצע בישראל, ואת היכולת "לשוב לשגרה" במהרה לאחר מתקפה. 
"ישראל נמצאת בחזית העימות של המערב עם הטרור האסלאמי, והיא בעלת-ברית קריטית. דבר אחד ברור: המומחיות שלה יכולה להציל חיים באירופה ולסייע להתגבר על הקשיים המוסריים, משפטיים והטקטיים שנמצאים לפנינו", סיכם חתן פרס נובל לשלום.