שר החינוך נפתלי בנט השתתף הבוקר (שני) בכנס היערכות מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות לפתיחת שנת הלימודים שנערך במודיעין והתייחס בין היתר להמשך הגדלת התקצוב בחינוך הבלתי פורמלי ולתוכנית המשרד להעברת מכוני אבחון תלמידים עם לקויות למידה לבתי הספר. בנט התייחס לתוספות בתקציב שניתנו לארגוני הנוער (תוספת של 6.2 מיליון שקלים), תנועות הנוער (תוספת של 13 מיליון שקלים), שנות השירות (תוספת של 37 מיליון שקלים), מכינות קדם צבאיות (תוספת של 25 מיליון שקלים), מכינות אופק (תוספת של 3.5 מיליון שקלים) ועוד.



על מגמת העלייה באבחונים של תלמידים עם לקויות למידה: "בעולם האמיתי אין התאמות, כשאתה צריך לצאת ולהשיג עבודה אתה צריך להסתדר. אין יותר אבחונים פרטיים, לא נכיר בהם אז אין מה לשלוח. האבחונים יהיו אבחוני אמת, נגיע לרמה העולמית של 5% של ילדים מאובחנים. ברגע שיודעים מי באמת מאובחן אפשר לטפל".



עוד אמר השר בכנס בו השתתפו בנוסף מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, יו"ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז ונציגי ההורים מפורום ועדי ההורים היישובים, כי "אנחנו לא עושים המון רעש אבל אנחנו בזינוק בתשתיות החינוך, סייעת שנייה, צהרונים, זינוק בהישגים - מתמטיקה, פיזיקה, אנגלית וזינוק ערכי בהשתתפות בתנועות נוער, ארגוני נוער ומכינות קדם צבאיות". השר התייחס לכך שעולם התעסוקה יותר דינמי מבעבר: "כשאנחנו גדלנו ידענו פחות או יותר שננחת על איזושהי משרה וידענו שתהיה לנו קריירה יציבה, העידן הזה תם. היום אנחנו יודעים שאנחנו לא יודעים לאיזה עולם ינחתו הילדים שלנו. אנחנו צריכים לחנך אותם ליזום, לייצר לעצמם חברה טובה יותר".



"פחות פרזנט פרוגרסיב ויותר דיבור"


במהלך נאומו התייחס שר החינוך לרפורמת הסייעת השנייה בגנים ואמר כי נוספו 5,112 סייעות שניות לגנים ב-2017. להקטנת כיתות - עד 2015 שני שליש מהכיתות היו מעל 30 תלמידים וזה התהפך לדבריו. לגננות מנטוריות - על כל 15 גננות מונתה גננת ותיקה ויש 920 גננות מובילות ברחבי הארץ. כמו כן, השר התייחס כמובן לרפורמת הצהרונים שפורסמה לאחרונה והביאה לסערה בקרב ההורים. השר הוסיף כי לאחר הצלחת התוכנית למצוינות במתמטיקה היא תורחב למקצועות המדעים, בין היתר לכימיה, פיזיקה, ביולוגיה והדגיש כי גם באנגלית המשרד מתכוון לטפל: "אני לא הייתי מגיע לכאן היום בלי אנגלית שרכשתי במקרה מהוריי, אני רוצה שלכל ילד במדינה תהיה אנגלית משובחת. זה כרוך גם בשינוי מה לומדים ואיך. יהיה פחות פרזנט פרוגרסיב ויותר דיבור".



מי שאירח את הכנס, חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין מכבים רעות ויו"ר מרכז השלטון המקומי, אמר כי "גם בשנת הלימודים הקרובה נמשיך לחזק ולפתח את החינוך בישראל, לדאוג לצרכי כלל התלמידים בעלי הצרכים המיוחדים, בעלי הכישורים ההומניים והריאליים, בכלל שכבות הגילאים. נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה עם ארגוני ההורים, משרדי הממשלה והצוותים החינוכיים לקידום מערכות החינוך".