בעלי ברית לא צפויים: האגודה לזכויות האזרח בישראל התייצבה הערב (רביעי) לצדו של ד"ר מרדכי קידר, וקראה לאוניברסיטת בר אילן שלא לנקוט בצעדים משמעתיים נגד המרצה הבכיר בעקבות דבריו בהפגנה שנערכה בפתח תקווה - שם טען כי יגאל עמיר לא רצח את ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. במכתב שנשלח להנהלת האוניברסיטה, טענה האגודה כי מכיוון שהדברים נאמרו מחוץ לכתלי המוסד ולא נטען כי הם מייצגים את בר אילן, כל פעולת ענישה נגד קידר תהווה פגיעה בחופש הביטוי ובחופש האקדמי בישראל.



במכתב טענה האגודה כי החלטתו של קידר להפיץ תיאוריית קונספירציה "תמוהה ופסולה", וציינה כי אם הדברים היו נאמרים במסגרת אקדמית, היה מקום לבחון את התאמתו של המרצה לתפקיד לימודי, אך מכיוון שזה אינו המקרה, אין מקום להטיל עליו סנקציות משמעתיות. גם בנוגע לביטול השתתפותו של קידר בכנס בדרום אפריקה, טענה האגודה כי אין מקום לפעולה זו - וזאת מכיוון שהוא מייצג את עצמו ולא את המוסד האקדמי. 



אוניברסיטת בר אילן, צילום ארכיון. למצולמים אין קשר לתוכן הכתבה
אוניברסיטת בר אילן, צילום ארכיון. למצולמים אין קשר לתוכן הכתבה



כזכור, אוניברסיטת בר אילן זימנה את ד"ר קידר, אחד מבכירי המרצים שלה, לשימוע בעקבות דבריו במהלך הפגנה שנערכה אמש סמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שם טען כי המדינה מסתירה פרטים בנוגע לרצח רבין, וכי לא עמיר רצח את ראש הממשלה המנוח. "מי שרצח את רבין היה אדם שראשי התיבות של שמו זה י.ר", אמר קידר, תוך שהוא מציין כי י.ר. אינו רבין עצמו, אך לא פירט מה זהותו. "מי שעמד מאחורי העניין הזה הוא כנראה פוליטיקאי מוביל שרצה לחסל את יצחק רבין, מכיוון שהוא רצה לצאת מהסכמי אוסלו. אני קורא מכאן להסיר את הכותרת השקרית 'סודי ביותר' מעל המסמכים שלא משתלבים עם התיאוריה שהימין רצח את רבין". 

"24 שנים שהימין מוכפש והאוניברסיטה שלי מוכפשת בגלל מה שאולי לא יגאל עמיר עשה. הוא יושב בכלא בבידוד כדי שלא יגיע את האמת לאף אחד. גבירותיי ורבותיי, מכאן - לחקירה האמיתית של רצח רבין", הוסיף.  בראיון שקיים היום סירב קידר לחזור מדבריו. יש לציין כי עמיר היה תלמיד באוניברסיטת בר אילן בזמן הרצח, והוא היה מהגורמים הבולטים בפעילי הימין הקיצוני שלמדו באוניברסיטה באותה העת. גם בין המרצים באוניברסיטה היו אז גורמי ימין קיצוני כגון הלל וייס, שקרא לבטל את הדמוקרטיה הישראלית ולהחליפה ב"סנהדרין".

פניית האגודה לזכויות האזרח בנוגע לד"ר מרדכי קידר by Anonymous KgZATX on Scribd