על מנת לענות על השאלה איזה בית ספר לפסיכומטרי הוא המוצלח ביותר. בדקנו את הקריטריונים העיקריים: חומרי הלימוד, מספר התלמידים בכיתה, רמת ההוראה וכמובן – הציון. בתום הבדיקה שוחחנו עם קבוצות תלמידים ממגוון בתי ספר לפסיכומטרי, ונותרנו ללא מילים לנוכח הישגי התלמידים של בית הספר לפסיכומטרי של מור קורן.

במסגרת בדיקת מכוני הפסיכומטרי שערכנו, הצבנו לנו למטרה לבחון לעמוק את הקריטריונים שיובילו את הנבחנים להצלחה. על מנת לפעול בצורה אובייקטיבית, הגענו לביקור פתע במספר בתי ספר ודיברנו עם התלמידים הלומדים בקורסי הפסיכומטרי השונים ללא ידיעת בית הספר. לאחר מכן, ביקשנו מהתלמידים את פרטי הקשר שלהם על מנת לשוחח איתם לפני המבחן ואחריו. התוצאות היו חסרות תקדים.

רמת ההוראה הינה אחד מהקריטריונים המשמעותיים בבחירת הקורס. למרות העובדה שבית הספר של יואל גבע הוא הוותיק ביותר, מספר תלמידים טענו כי היו מעדיפים מדריך עם פחות שנות ניסיון בתמורה למספר תלמידים קטן יותר בכיתה וליווי אישי במהלך הקורס. שאר המכונים קיבלו משוב דומה בקטגוריית רמת ההוראה, אך בקטגוריה זו ניצח בית הספר של יואל גבע.

חומרי לימוד הם אחד מאבני היסוד החשובות ביותר בהכנה למבחן הפסיכומטרי. במרבית המכונים היה היקף התרגול דומה, אך הניסיון מלמד שהקריטריון הקובע הוא מידת הדמיון בין חומר הלימוד לבין השאלות בבחינה הסופית של המרכז הארצי לבחינות והערכה. כאן גילינו להפתעתנו, כי תלמידים רבים שבסימולציות פנימיות של בית הספר קיבלו 620, הוציאו במבחן הסופי ציון 520, כ-100 נקודות פחות. 

לעומת זאת, הציונים של התלמידים שלמדו בבית הספר לפסיכומטרי של מור קורן, היו גבוהים בכ-40 נקודות מהציונים שקיבלו בסימולציות הפנימיות של המכון. ההסבר שקיבלנו ממספר תלמידים היה שחומרי הלימוד של מור קורן היו ברמה גבוהה יותר מהשאלות במבחן הפסיכומטרי הסופי, ולכן התרגילים בבחינה לא הפתיעו אותם. בקטגוריית חומרי הלימוד ניצח בית הספר של מור קורן.

מספר התלמידים בכיתה הוא גורם משפיע במיוחד על קצב הלימוד, איכות ההוראה והיחס האישי שמקבלים התלמידים במהלך הקורס. ברוב בתי הספר לומדים בממוצע בין 20 ל-40 תלמידים בכיתה, בעוד שאצל מורן קורן לומדים בממוצע כ-10 תלמידים בכיתה בלבד.

מחיר הקורס במכונים השונים הוא בין 4800 ₪ ל- 8000 ₪. למרות העובדה שמדובר בסכום משמעותי, אנו לא ממליצים לבחור קורס על פי המחיר בלבד. אל תתפשרו על קורס פחות איכותי בגלל הפרש של שקלים בודדים. לעיתים, קורס שעולה פחות ייתן את התוצאה ההפוכה ולא יאפשר לכם למצות את מלוא הפוטנציאל הטמון בכם. אנחנו ממליצים לבדוק איזה קורס נותן לכם את המענה הטוב ביותר להצלחה בבחינה. בקטגוריית המחיר ניצח בית הספר לפסיכומטרי אנקורי.

אין ספק שהציון הוא הקריטריון החשוב ביותר. אחת מהאכזבות שחווים תלמידים רבים, היא ההבנה שלאחר 3 חודשים של השקעה הציון רחוק מהמטרה שהציבו לעצמם. כיום, ציון הפסיכומטרי הממוצע הוא 534. היבט נוסף שהפתיע אותנו הוא העובדה שמרבית התלמידים שלמדו במסגרת קורס קיבלו ציון גבוה ב-10 נקודות בלבד מאלו שלמדו באופן עצמאי!

ממוצע הציונים של בית הספר של יואל גבע היה גבוה בכ-50 נקודות יותר מהממוצע הארצי. ממוצע הציונים הגבוה ביותר היה של תלמידי בית הספר לפסיכומטרי של מור קורן, שציונם היה גבוה בכ-80 נקודות מעל הממוצע. בקטגוריית הציון ניצח בית הספר של מור קורן.

במטרה להבין איך מקבלים התלמידים של בית הספר לפסיכומטרי של מור קורן את הציונים הגבוהים ביותר, החלטנו לשוחח עם מור קורן, מייסד המכון: "לאורך השנים, בחרתי להקפיד על מספר היבטים שמובילים את התלמידים שלי להצלחה – כיתות קטנות של כ- 10 תלמידים בעלי רמה אחידה, מאפשרות למדריך להעניק לתלמידים יחס אישי שיסייע להם ללמוד בקצב שמתאים להם. בנוסף, חומרי הלימוד שלנו הם ברמה גבוהה יותר מהשאלות של הבחינה הסופי של המרכז הארצי לבחינות והערכה, על מנת שהסטודנטים לא יופתעו בבחינה וכמובן, מורים עם שנות וותק רבות שמסייעים לתלמידים להגיע ליעד.

הרעיון המרכזי של מבחן הפסיכומטרי הוא לפתור כל תרגיל תוך פחות מדקה. בבית הספר שלנו מלמדים כ-18 תרגילים בכל נושא, ומסבירים לתלמידים איך לפתור אותם תוך פחות מדקה, בשונה ממכוני פסיכומטרי אחרים בהם לומדים כ-30 תלמידים בכיתה. בכיתה גדולה, חלק משמעותי מהזמן מתבזבז בשאלות שלא תורמות לכל התלמידים, ולכן מספיק המדריך ללמד כ-6 תרגילים בלבד בכל נושא. תלמידים שיגיעו לבחינה הסופית לאחר שלמדו 6 תרגילים בכל נושא, לא יידעו לפתור תרגיל תוך פחות מדקה".

הבדיקה שערכנו הוכיחה באופן מובהק: רמת הוראה גבוהה, חומר לימוד מעודכן, מספר תלמידים קטן בכיתה, יחס אישי והמון תרגול צמוד, הם הקריטריונים שיקנו לכם את מירב הכלים להצלחה בבחינה. אל תקלו ראש בבחירת קורס הפסיכומטרי שישפיע באופן ישיר על הקבלה שלכם ללימודים אקדמיים ויאפשר לכם לבנות לעצמכם עתיד תעסוקתי מבטיח.