בעקבות הראיון השנוי במחלוקת של שר החינוך רפי פרץ ל"ידיעות אחרונות" שפורסם ביום שישי, ראשי רשויות מקומיות, בהן גבעתיים, תל אביב, רמת גן והוד השרון יצאו היום (שבת) נגד דבריו של השר, והודיעו כי ידאגו שמוסדות החינוך יעבירו מערכי חינוך העוסקים בדמוקרטיה, שוויון זכויות וקבלת האחר מחר ובמהלך החודש.

בראיון כאמור התייחס השר פרץ לשאלה מה היה עושה לו אחד מילדיו היה נולד עם נטייה מינית שונה, בהקשר לטיפולי ההמרה בהם הודיע בעבר כי הוא תומך. השר ענה כי "הילדים שלי גדלו בצורה טבעית ובריאה" וכן הוסיף כי "המשפחה הנורמטיבית היא איש ואישה על פי המסורת של עם ישראל". יצוין כי השר טרם התייחס לסערה סביבו.

במנהל חינוך בעיריית תל אביב התייחסו לדברים והודיעו כי צוותי בתי הספר יפתחו מחר את יום הלימודים בשיחה על שוויון, קבלה, שוני בין אנשים ודמוקרטיה, בעזרת מערך שיעור שהופץ למנהלים, כאשר במהלך סוף השבוע מספר מנהלי בתי ספר בעיר כבר יצאו נגד דברי השר וביקרו אותם.

במקביל מתארגנת יוזמת הורים למחאה שתתקיים מחר בבתי הספר תחת הקריאה "רפי פרץ - לא בבית ספרנו". העומדים מאחוריה אומרים כי "אנחנו קמים להגן על הילדים שלנו. לא נכניס ערכים של גזענות, הומופוביה, שנאת זרים לבתי הספר שלנו. לא נעמוד מנגד. נרים קול זעקה גדול כדי שיהיה ברור ששר החינוך הבא של מדינת ישראל חייב להיות אדם שמחויב לדמוקרטיה, לשוויון ולאהבת אדם באשר הוא אדם".

יוזמי המחאה מבקשים מהורים ברחבי הארץ לשלוח את ילדיהם לבית הספר באיחור של שעה. "בשעה הזו נשארים איתם בבית ומקיימים שיחות על דמוקרטיה ושוויון. לאחר מכן שולחים את הילדים לבית הספר עם סרט שחור על הילקוט".

תיכון "בליך" ברמת גן. צילום: לי דניאל
תיכון "בליך" ברמת גן. צילום: לי דניאל

מי שעוד הביע שאט נפש נגד דברי שר החינוך הוא ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, שכינה אותם "מזעזעים" וכתב כי "לא ניתן לאף אחד, לרבות הרב פרץ, לפגוע בדמוקרטיה, בקידמה ובחופש ההחלטה של כל אדם לחיות בכבוד את חייו אך ורק לפי בחירתו האישית".

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן התייחס לראיון בפוסט וכתב כי מדובר ב"אמירות חשוכות ונפסדות בפרט כשהן נוטפות מפיו של שר החינוך בכבודו ובעצמו".

מחר יערך שיעור חינוך בתיכון "בליך" ברמת גן בתגובה לאמירותיו של שר החינוך. במהלך השיעור יקיימו התלמידים שיח בנושא בשיתוף צוות המורים.

אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון הודיע כי נוכח דברי שר החינוך "אינני יכול או מתכוון לשתוק" והוסיף: "כראש עירייה אפעל להכניס למערכת החינוך העירונית תוכניות לקידום הדמוקרטיה, להכרת וקבלת הזרמים החברתיים המרכיבים את המרקם הישראלי בכלל והעירוני בפרט. אפעל לחיבור, הכרה והכלה בכל המקומות בהם פוליטיקאים זורעים פילוג ושיסוי".

חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות ויו"ר מרכז השלטון המקומי בישראל, רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון ומשה פדלון, ראש עיריית הרצליה, הצטרפן גם הם לביקורת נגד  השר.

מזכ״לית הסתדרות המורים יפה בן דוד גינתה את הדברים ואמרה כי "מערכת החינוך שלנו מכילה מגוון רחב של עובדי הוראה ותלמידים, מדתות שונות, מגזרים שונים ואורחות חיים שונים. אנו דוחים כל אמירה מפלה ומפלגת. כארגון המייצג את עובדי ההוראה, נעמוד על המשמר שעובדי ההוראה והתלמידים לא יפגעו ושלא יחוו אפליה כלשהי. אנו נמשיך לחנך לערכי שוויון, הכלה, סובלנות וקבלת האחר".

בפורום ועדי ההורים היישוביים אמרו כי ״אנו מייצגים ונמשיך לייצג בגאווה ותוך מתן גיבוי מלא את כל הורי ותלמידי ישראל, ללא הבדל דת, גזע, מין ו/או נטייה מינית. אנו דוחים בשאט נפש ובזעזוע עמוק כל אמירה מפלגת, מסיתה וגזענית המופנית כלפי ילדינו או מי מהם. ערכי השוויון, האחווה, הכבוד ההדדי, הסבלנות והסובלנות נר לרגלינו ולאורם נמשיך כולנו לחנך את ילדינו. אנו מצפים ממשרד החינוך והעומדים בראשו להוביל תפיסת עולם זו וליישמה הלכה למעשה״.

במועצת התלמידים והנוער הארצית, הבהירו כי הם פועלים "למען רווחת בני הנוער בישראל מכלל הקהילות בישראל" וימשיכו "לפעול להפיכת השיח הציבורי למכיל ומקבל יותר בעבור כל אדם באשר הוא".