ראש העיר ירושלים ניר ברקת, ביקר היום (שני) במרכז ההיערכות לשלג של עיריית ירושלים ובחן את המוכנות העירונית לקראת הסערה החורפית והשלג הצפויים להגיע לירושלים.



ברקת נפגש עם מפעילי מפלסות השלג, עם נהגי מפזרות המלח, ביקר במחסני החירום העירוניים וציין כי עיריית ירושלים משלימה את היערכותה לקראת השלג. "שלג בירושלים הוא חגיגה לירושלמים ואנחנו מצפים לראות את העיר הכי יפה בעולם צבועה בלבן. השלג מחייב מוכנות עירונית ואחריות אישית של כלל התושבים ואנו קוראים לכל התושבים להתכונן לקראת השלג, לגלות אחריות ולהישמע להנחיות העירייה וגורמי ההצלה", אמר ברקת.
 
לקראת השלג הצפוי בבירה עיריית ירושלים תפעיל על פי הצורך כ-150 מפלסות שלג, מפזרות מלח וכלים הנדסיים לפילוס הצירים הראשיים. העירייה הצטיידה ב-200 טונות מלח לפיזור וטיפול בשלג. כמו כן, העבירה העירייה כ-1,500 שקי מלח אשר יפוזרו במינהלים הקהילתיים בשכונות וב-500 מוסדות חינוך שונים ברחבי העיר. 

העירייה הכינה מערך לאיתור מוקדי קפיאה ופיזור מלח על הצירים המרכזיים. במידה וירד שלג תתבצע עבודת פילוס בצירים הראשיים, למתן מענה לכוחות החרום וההצלה לטיפול באירועי חרום והצלת חיים. התושבים מתבקשים שלא לנהוג ברכבים פרטיים ולהישמע להנחיות הרלוונטיות לנסיעה בצירי הכבישים בתוך העיר ומחוצה לה.


משרד הרווחה ועמותות הסיוע לנזקקים נערכים לקראת הסערה וגל הקור הצפויים בימים הקרובים. במשרד הרווחה הכינו תכנית מקיפה מול מחלקות הרווחה ברשויות המקומיות כדי לצמצם למינימום את הסיכון לנפגעים בנפש מקרב אוכלוסיות הקשישים הנזקקים, אנשים עם מוגבלות המתגוררים לבדם ודרי הרחוב. במשרד הקצו למחלקות תקציב מיוחד עבור טיפול במשפחות נזקקות, והנחו על חלוקת אמצעי חימום, אספקת ארוחות חמות ופינוי קשישים לנופשונים במקרי חירום. ברשויות מקומיות בהן פועלים מרכזי יום לזקן או מועדוניות לקשישים יערכו לחלוקת מזון חם על פי רשימות שיעבירו העיריות. משרד הרווחה העביר הנחייה לערים בהן ריכוזים גדולים של דרי רחוב וחסרי בית להפנותם אל מקלטים מותאמים ולציידם באמצעי חימום. המשרד יפעיל את מוקד המצוקה שלו 118 במתכונת חירום ממחר (רביעי) ועד ליום שישי.
 
עמותות הסיוע מדווחות על עלייה של 30% בפניות לאור הקור העז שיפקוד את הארץ השבוע, בהן פניות של ניצולי שואה ומשפחות עובדות שהחלו השנה לפנות בבקשה לעזרה וסיוע . לאור גל הפניות יצאה עמותת "חסדי נעמי" בקריאה לגיוס חשמלאים שיטפלו בתקלות נקודתיות עבור מי שתקלה כזו עלולה להוות נטל כלכלי שאין להם דרך להתמודד אתו. מנכ"ל העמותה, משה כהן, אומר "אנו מעוניינים לגייס חשמלאים שינדבו את זמנם, והחומרים ימומנו על ידינו או על ידי תורמים. אם כל חשמלאי ייקח על עצמו שניים-שלושה תיקונים, יכול להיות כאן שיתוף פעולה יפה שיתרום לכולם". 
 
יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ מירי רגב, שוחחה לקראת הסערה עם מנכ"לי המשרדים הממשלתיים הרלוונטיים, ראשי רשויות, חברת החשמל ושירותי החירום. בשיחה עם יו"ר חברת החשמל, יפתח רון-טל, דרשה ח"כ רגב כי יורה על הפסקת העיצומים: "יש לדאוג שאזרחי המדינה באזורים המועדים, לא יסבלו מהפסקות חשמל ומכוויות קור וכי מפלסות השלג יפעלו כראוי לפינוי צירים, העברת ציוד חירום וגנרטורים במידת הצורך" אמרה רגב ורון-טל אישר כי במהלך הסופה יעבדו העובדים כולם לפי הנהלים ובמתכונת מלאה".