עובדי לשכות משרד הרווחה בכל הארץ יישבתו מחר (רביעי) ליממה אחת. כל משרדי המטה והמחוזות ברחבי הארץ יהיו סגורים ולא יינתנו שירותי קציני מבחן. 

מדובר בשביתת אזהרה כמחאה על "התנהלות חד צדדית של הנהלת המשרד" לדברי ועד העובדים, בין היתר בטיפול בעומס תיקי חקירות ילדים. בוועד טוענים: "במקום לדאוג לילדים, ההנהלה מתעמרת בעובדים ומפקירה את הילדים שהיא אמונה על רווחתם".

ההחלטה על השביתה התקבלה לאחר שמנכ"ל משרד הרווחה החליט על השעיית שש עובדות מהשירות לחקירות ילדים, לטענת הוועד רק משום שקיימו פגישה בהסתדרות בנושא סכסוך העבודה שהוכרז במשרד כבר בחודש יוני האחרון בעקבות רפורמה עליה החליטה הנהלת המשרד ללא שיתוף איגוד העובדים הסוציאליים ובשל התנכלות לעובדים בשל היותם חברי ועד. 
יו״ר איגוד העובדים הסוציאליים, צפרא דוויק, טוענת: "משרד הרווחה פוגע בזכות הלגיטימית של כל עובד לממש את זכות ההתאגדות. הנהלת המשרד מתנהלת בצורה נקמנית ופוגענית ומנסה להשליט מרותה ולעקר אנשי מקצוע מנוסים ומסורים באמצעות הפחדות ורדיפות".

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אומר: "השעיית עובדים אשר הגיעו להתייעצות בארגון העובדים המייצג אותם היא צעד הפוגע בזכויות בסיסיות של עובדים ולא נעבור על כך לסדר היום". לבקשת ההסתדרות, נתן היום (שלישי) בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב צו ארעי המקפיא את הליכי ההשעיה ונקבע דיון נוסף למחר (חמישי). 

מנכ"ל משרד הרווחה, יוסי סילמן, שלח מכתב לעובדי המשרד ובו הוא כותב: "לפני כשלוש שנים בוצעה עבודה מקיפה של ייעוץ ארגוני ביחידה לחקירות ילדים. הצגתי את התוכנית לגב' דוויק ולמדריכות ביחידה לחקירות ילדים והתקיים שיח מועיל בנושא".

"לצערי, גורמים מסוימים ביחידה מנסים לחבל בתהליך שיפור וייעול העבודה בשרות לחקירות ילדים עד לכדי אי קבלת מרות. ברצוני להדגיש שאנו נחושים ביישום מודל העבודה החדש והחלתו בטווח המידי".

סילמן מוסיף: "אני תוהה מהן הסיבות האמתיות העומדות מאחורי הכרזת שביתה זו ומוטרד מהקלות שבה ועד עובדים משבית משרד ממשלתי וגורם נזק לאוכלוסיות המוחלשות. אני קורא ליו"ר העובדים הסוציאליים ולוועד העובדים לשתף פעולה יחד עם ההנהלה בגיבוש הסכם שכר חדש בין האוצר לעובדים הסוציאליים".