בבסיס פיקוד המרכז בירושלים נכנס הבוקר (ד) לתפקידו מפקד הפיקוד החדש, האלוף רוני נומה. 
במהלך הטקס אמר הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט "מפקד פיקוד המרכז הוא אחד האתגרים הגדולים והמשמעותיים בצה"ל. מאות האירועים, ניסיונות הטרור והפיגועים הם תזכורת יום יומית לקשיים המאפיינים גזרה ייחודית זו". איזנקוט הדגיש את ניסיונות הפלסטינים לייצר פיגועים מתוך הגדה "ארגוני הטרור ביהודה ושומרון פועלים מדי יום על מנת לנסות לפגוע באזרחים ובכוחות הפועלים במרחב. אתם, באופן פעילותכם, מבטיחים את שלומנו". 
הרמטכ"ל גם התייחס לתוצאות התרגיל המטכלי שהוא הכריז עליו לפני מספר שבועות "מצאתי פיקוד דרוך, עוצמתי ומוכן לכל אתגר. מוכנותכם, היא שתבטיח את הצלחתנו בכל עימות, אם נדרש אליו" סיכם הרמטכ"ל.

מפקד הפיקוד הנכנס, אלוף רוני נומה אמר "אתגרי השעה מגוונים, מורכבים, רווי מתחים וניגודים גם יחד. נעשה כל שביכולתנו לא לפגר אחר המציאות ולא לחסוך כל מאמץ כדי לזהות תורפה ושינוי ולהקדים במענה". 
האלוף ניצן אלון, שפיקד על הגזרה במשך שש שנים הבטיח לאלוף הנכנס כי הזירה ערוכה ומוכנה לכל תרחיש אפשרי "הגוף ערוך ומוכן להמשיך במסע, כמערכת מיומנת של מאבק בטרור, תיאום ביטחוני ואזרחי הדוק, התנהלות בין-ארגונית מושכלת ובמוכנות גבוהה לחירום" סיכם האלוף ניצן אלון.
לא רחוק מבסיס הפיקוד מוקדם יותר פיגוע אבנים לעבר הרכבת הקלה בירושלים. סמוך לשעה 8 בבוקר, ניזוקה הרכבת הקלה כתוצאה מאבנים שהושלכו עליה על ידי מספר פלסטינים ממזרח העיר. האירוע התרחש כאשר הרכבת חלפה בציר שועפט בירושלים. באירוע לא היו נפגעים, אך נזק נגרם לכמה חלונות שנופצו. בשבועות האחרונים פיגוע אבנים לעבר הרכבת הקלה בירושלים מתרחש כמעט על בסיס יומי ורק בנס עד היום לא היו נפגעים.
ארבעה חיילי צה"ל נפצעו באורח קל ובינוני בהתהפכות ג'יפ צבאי במהלך סיור שגרתי בסמוך לציר כיסופים. הארבעה פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע באמצעות מסוק צבאי. מבית החולים נמסר כי הארבעה אושפזו לטיפול ולבדיקות והשגחה. מדובר צה"ל נמסר כי התאונה נחקרת על ידי בוחני משטרה צבאית.