בגזר דין משלים שניתן היום (חמישי) בבית משפט השלום בירושלים הוחמר עונשו של השייח ראאד סאלח ל-11 חודשי מאסר בפועל.  



גזר הדין המשלים ניתן לאחר שבית המשפט המחוזי קבע בעבר כי סאלח, שהורשע בנובמבר 2013 בבית משפט השלום בעבירה של הסתה לאלימות, יורשע גם בעבירה של הסתה לגזענות  בשל דברים שאמר בנאום בהר הבית. בעקבות תוצאת הערעור ניתן פסק בהדין המשלים. 

בין הדברים שאמר סאלח והובילו להרשעתו ולגזר הדין, היו קריאה לפתוח באינתיפאדה: "אנו מבקשים מכל ערבי ומוסלמי- עכשיו באה חובתם להוציא לדרך אינתיפאדה איסלאמית ". 
 

בגזר הדין  שניתו היום קבעה השופטת חנה מרים לוי כי " נראה שהמקרה הזה הוא במדרג חומרה גבוה יותר מהמקרים שנידונו בעבר על ידי בתי המשפט בישראל, וזאת בהתחשב במעמדו הרם של הדובר, בקהל שומעיו, בנסיבות בהם הדברים נאמרו, בחומרת הביטויים ובפוטנציאל הנזק האין סופי". 
עוד אמרה השופטת: "יש להרחיב את מתחם העונש ... וזאת כדי לתת ביטוי לסלידת החברה מאמירות גזעניות ומקריאה לאלימות, וכן בשל הצורך  להוקיע את מי שאוחזים ברטוריקה העלולה לזרוע בליבת שומעיה מסרים פוגעניים  ואלימים.... אשר בבוא הזמן עלולים לפרוץ לכדי אלימות חמורה כלפי כוחות הביטחון וכלפי מי שאמונים עליו. כל זאת בהקשר למקום הרגיש ביותר בדת היהודית והמוסלמית - הר הבית".