מפקד מחוז ירושלים במשטרה לשעבר, ניצב (בדימוס) ניסו שחם, העיד אתמול בבית משפט השלום בתל אביב, ומסר את גרסתו במסגרת ההליך הפלילי נגדו בו הוא מואשם בהטרדה מינית, מעשים מגונים והפרת אמונים. בדיון הבא צפוי שחם לעמוד בפני חקירה נגדית. 



ניצב בדימוס שחם היה הראשון בשרשרת הניצבים שהודחו או פרשו בעקבות חשד לעבירות מין. בעדותו אמר: "מהיום שהחלו לשתות את דמי ברחוב, אני צריך לעמוד ולהסביר את האיוולת הזו זה הכאב הגדול שלי”. 



שחם התייחס לטענות הנוגעות ליחסי מין שקיים עם שוטרות ולא כפר באישומים אלא הציג את גרסתו. לדבריו לא היה קשר בין יחסיו עם השוטרות להחלטות שקיבל, כפי שנטען בכתב האישום. בעדותו אמר שחם: "מעולם לא יצרתי קשר עם השוטרות אלא לאחר שקיבלתי רמזים ברורים… אף אחת לא טענה אחרת, לא עשיתי שום דבר במערכת ההחלטות שלי כדי להשיג קשר… מעולם לא כפיתי את עצמי על אף אחת. לא היתה לי פרשנות מוטעית באף אחד מהמקרים למעט מקרה אחד. מעולם לא חיבקתי אף אחת בניגוד לרצונה”.



שחם הוסיף ואמר בעדותו: ”לא היה לי שום שינוי בין החלטה שלי להחלטה של משאבי אנוש". עוד טען כי קשריו עם השוטרות אינם פסולים: "לא קיימתי קשר מקביל בזמן מועד ההחלטות עם אף אחת מהבנות... לא הייתי מושפע מהקשר, לא התקבלה שום החלטה חריגה”.



בעדותו האשים מי שהיה מפקד מחוז ירושלים את רשויות אכיפת החוק: ”מנסים פה להפוך קשר רומנטי ביני לבין שוטרות בנקודות זמן לדבר המרכזי. בשירות של 35 שנים נוצרות מערכות ואינטראקציות הרבה יותר מורכבות. גם שם לא דנתי בניגוד עניינים, לגבי אנשים ששכבו איתי במארבים ובמבצעים גם שם לא הושפעתי״.



שחם התייחס לראשת אגף משאבי אנוש במשטרה, ניצבת גילי בר אילן, שהעידה נגדו: "היא שירתה לפני שהגעתי, היא העידה אבל לא ניסתה להתמודד עם האמת… הבנתי שהיא קצינה מרושעת... אמרתי לה: 'אין לכם לב וזה לא ראוי בעייני'".