שופטת בית משפט השלום בירושלים ג'ויה סקפה שפירא האריכה היום (שני) בשלושה ימים את מעצרו של שי ברס, מנכ"ל חברת מ.ע.צ ונתיבי ישראל לשעבר החשוד במתן שוחד לקצין המשטרה לשעבר רפ"ק בדימוס ערן מלכה, הקשור לפרשת עו"ד רונאל פישר הנחקרת על ידי המח"ש וכל זאת תמורה לקבלת מידע על תיקים שנחקרים על ידי המשטרה .

ברס, ששמו עלה כבר בעבר בדוח מבקר המדינה כמי שבאמתחתו נחשפו חריגות במתן החזרים לקבלנים בסכומים הנאמדים בעשרות מיליוני שקלים וזאת חרף התנגדות נחרצת של המפקחים של אותם קבלנים וכן של חברי ועדת החריגות, נעצר בשני בבקר והובל לחקירה במשרדי המח"ש.

מדובר בהתפתחות בחקירת עו"ד פישר, שבמרכזה עדותה של עדת המדינה, עובדת משרדו של פישר, שמעבר לביסוס ראיות וחיזוק החדשות כנגד הבוס שלה לשעבר, חשפה בפני החוקרים עשר פרשות נוספות שאליהן קשור לכאורה עו"ד פישר כמי שדאג להיעזר בשירותיו של מלכה. 


עוד עולה כי פיצוח מכשיר הטלפון הנייד של פישר, הוביל גם הוא למידע רב שהתווסף אל הראיות והחשדות הנבחנים על ידי חוקרי המח"ש ובגיבוי עדותה של עדת המדינה הצטלבו הפרטים ונחשפת תשתית ראייתית מפלילה ביותר כנגד המעורבים.

ברס הובא לבית משפט השלום בירושלים ובמח"ש ציינו כי בחלק מהחקירה הוא שמר על זכות השתיקה ובחלק האחר הכחיש את החשדות המיוחסים לו עד שנכנע לכאורה לראיות שהוצגו בפניו והחליט בעצת פרקליטו שלא לשתף פעולה.

פרקליטו של החשוד סיפר על בת דודתו של ברס, שנפטרה במהלך הלילה והוא היה זה שסעד אותה בבית החולים בחצי השנה האחרונה ויש לסדר את הלוויה. השופטת סקפה שפירא, החליטה להאריך את המעצר כשהיא מציינת: "עילת המעצר המרכזית הקיימת בעניינו של המשיב היא חשש לשיבוש הליכי חקירה. אומר כי עניינו של המשיב הוא חלק מפרשה גדולה יותר הכוללת מספר פרשות הדומות לעניין זה ובהם מעורבים שונים".

השופטת קיבלה את בקשת פרקליטו עו"ד אסף קליין ואישרה את השתתפותו של ברס בלוויית בת דודתו הקשישה, כל זאת בליווי צמוד של בת זוגו, אשר תחתום על ערבות אישית בסך 30 אלף שקלים, כמו גם המשיב שחתם על ערבות דומה".

"הפרשה הזאת צומחת באופן משמעותי בימים האחרונים בהחלט הרבה בזכותה עדותה של עדת המדינה אבל לא רק. נחשפנו לפרשות נוספות לא מעטות והמעצרים יתבצעו בהתאם. מדובר בפרשת שוחד מסועפת שבמרכזה שני חשודים מרכזיים ולא מעט חשודים מהצד המשלם או הנסחט" אומר גורם המעורה בפרטי החקירה.

בנוסף האריכה השופטת סקפה שפירא עד ליום רביעי את מעצרם של שני אחים בעלי חברת בנייה החשודים במתן שוחד לקצין המשטרה מלכה ולעו"ד פישר .
השופטת דחתה את בקשת פרקליטיהם לאסור את פרסום שמם וזאת אחרי שטענו כי הם בעיצומו של פרויקט פינוי בינוי גדול שעלול להיפגע מה שעלול להסב להם נזק עצום אולם עיכבה את ביצוע ההחלטה עד להיום (שלישי) בבקר כשעד אז יכולים החשודים להגיש ערער על החלטת בית המשפט.