שרת התרבות מירי רגב התקבלה במחיאות כפיים ושריקות בוז בפתיחת פסטיבל ישראל הערב (חמישי), זאת בעקבות איומים בחרם על הפסטיבל מצד האומן שלום חנוך, אם מירי רגב תעלה לנאום.



השרה אמרה: "אני מבקשת להגיד משהו בנימה אישית. כולכם ערים לשיח הציבורי ביממה האחרונה. אני מעריכה את האומנים ואוהבת את שלום חנוך. עם זאת, חשוב לי להדגיש כי בשם אותו פלורליזם המאפשר לאומנים את חופש היצירה אני מצפה כי עיקרון זה יישמר ויכובד גם כשמדובר בהשקפות פוליטיות שונות".



יצויין כי למרות איומיו, שלום חנוך עלה להופיע כמתוכנן ולא נרשמו אירועים חריגים במהלך הופעתו.  שרת התרבות אמרה לערוץ 2 : "שלום חנוך שר והפסטיבל מדהים".



רגב הדגישה: "מה שחשוב שאומנים יבינו שאני בעד חופש היצירה ושכל אחד יבטא את עצמו אך צריך לקבל גם את אלו המחזיקים בהשקפות שונות. אם אני אעלב מכל קריאה לאן אני אגיע? אני הולכת להיות שרת התרבות של כולם, של ימין ושמאל, של יהודים וערבים". 



גם ברשת התייחסו לנושא. בין הגולשים שביקרו את שורקי הבוז לשרת התרבות רגב היה חבר הכנסת אורן חזן. גם עו"ד אלדד יניב, המזוהה עם השמאל, גינה בחריפות את המוחים וטען כי "אלו ששורקים בוז למירי רגב הם אלו שמחאו כפיים לגרבוז בכיכר".


 

חברי וחברותי הקרובים קצת הופתעו נוכח הציוץ שהוצאתי כנגד אייקון התרבות, שלום חנוך, שמאוד כעס על מנהלי פסטיבל ישראל אשר מצ...

Posted by ‎אורן חזן - Oren Hazan‎ on Thursday, 28 May 2015