ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת קיימה ישיבה מיוחדת לרגל יום העיוור בו דנו בהרחבה על נגישות השירותים הטכנולוגיים שונים לעיוורים. בישיבה השתתפו חברי הכנסת יפעת שאשא ביטון (כולנו), דב חנין (הרשימה המשותפת), סתיו שפיר (המחנה הציוני), קארין אלהרר (יש עתיד), חמד עמאר (ישראל ביתנו), נציגי משרי הממשלה הרלוונטיים,  נציגי ארגוני נכים, בעלי מוגבלויות ופעילים חברתיים.
 
 בפתח דבריו הדגיש יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) את העובדה כי הדיון הראשון בוועדה שהוא עומד בראשה עוסקת בסוגיות הנגישות לבעלי מוגבלויות. "כפי שאמרתי ועם בחירתי לתפקיד, ועדת המדע והטכנולוגיה תעסוק גם בנושאים חברתיים ואנושיים דוגמת נושא הנגישות הטכנולוגית לבעלי מוגבלויות שהוא נושא חשוב ומשמעותי שיעמוד על סדר יומה של ועדת המדע והטכנולוגיה", אמר.
"הפיתוחים הטכנולוגיים כיום כה מהירים ולכן גם פתרונות הנגישות לבעלי מוגבלויות צריכה להיות מהירה, שכן אם לא נעמוד בקצב הפיתוחים והתאמת השירותים היום – מחר אנו עלולים לגלות פערים משמעותיים בנגישות שיהיה קשה מאוד לגשר עליהם", הוסיף ח"כ מקלב וציין כי "אין ספק שהרשויות השונות פועלות להנגשת השירותים והתאמתן לבעלי המוגבלויות השונות שיוכלו לקבל את כלל השירותים הנדרשים כמו לשאר התושבים, אולם יש צורך להציב את הנושא בראש סולם העדיפויות, צריך להבין שבלי התאמת השירותים לבעלי המוגבלויות הם נמצאים ב'מאסר טכנולוגי' ואסור לאפשר זאת".

במהלך הישיבה הציגו נציגי רשויות הממשל השונות את הפתרונות הקיימים כיום בשירותים הטכנולוגיים של "ממשל זמין", במערכות ההכוונה בתחנות האוטובוסים והרכבות ובתחבורה הציבורית עצמה, בתנועה ובמעברי החצייה ועוד. נציגי ארגוני הנכים ובעלי מוגבלויות סיפרו על הקשיים השונים שהם נתקלים בהם בחיי היום-יום והעלו את הסוגיות השונות שלדעתם זקוקים לפתרון מהיר.
בתום הישיבה ציין יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב כי זהו רק דיון ראשון בנושא, שכן ועדת המדע והטכנולוגיה שבראשותו תכנס בקרוב ישיבת המשך בה ילובנו הקשיים של בעלי המוגבלויות ונציגי הרשויות השונות ירחיבו על הפתרונות המוצעים והקיימים.