סוכל ניסיון להונאת אשרת כניסה לארצות הברית (ויזה). בתום חקירה סמויה שניהל מפלג ההונאה של מחוז תל אביב במשטרה, בראשותו של סנ"צ דוד מישקין, בגין חשד להנפקת מסמכים מזוייפים בהקשר לבקשות להוצאת ויזה, פשטו חוקרי המפלג על משרדי חברת בלה קור במהלכה עוכבו לחקירה מספר עובדי החברה.



במסגרת הפשיטה נתפסו מסמכים המצביעים על עצם ביצוע העבירות ושניים מעובדי החברה הועלו כבר בשעות הבוקר לדיון בבית משפט השלום בתל אביב שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם.



הפעילות הסמויה החלה בעקבות ריבוי תלונות משגרירות ארצות הברית ולפיהן עלה החשד לשימוש במסמכים מזוייפים בעת הגשת בקשות לאשרות וויזה במשרדי השגרירות.



במהלך החקירה שהתנהלה בשבועות האחרונים הפעיל מפלג ההונאה של המחוז שוטר סמוי שהגיע אל משרדי חברת בלה קור שם קיבל על פי החשד מסמכים מזוייפים.



בעקבות הממצאים הברורים ניתן האות לבצע פשיטה על משרדי החברה ואכן זו בוצעה כאמור בשני אחר הצהריים ובעטייה נתפסו מסמכים וראיות הקושרים את המעורבים לעבירות המיוחסים להם.



סנ"צ דוד מישקין ראש מפלג ההונאה סיפר למעריב אונליין: "שגרירות ארצות הברית מגישה תלונות מזה שנים על כך שאזרחים מגישים בקשות מלוות במסמכים לקבלת ויזה . ישנן חברות שעוסקות בסיוע לאותם אזרחים.

"השגרירות עושה בדיקה ולעיתים עולה על חשדות של מסמכים מזוייפים. מסתבר שתוך כדי בדיקה גילו בשגרירות שישנו מוסד אקדמי בקריית אונו שלכאורה רבים ממגישי הבקשות מביאים מסמכים על שמו כאילו למדו באותו מוסד. החומר הזה מגיע אלינו ולאחר בדיקה מול אותו מוסד הוברר לנו כי רבים מאלו שהגישו את הבקשות וצירפו מסמכים לכאורה של המוסד האקדמי לא למדו שם כלל ומכאן עלה החשד שמדובר במסמכים מזוייפים. פתחנו בחקירה סמויה והצלחנו להגיע אל חברה לכאורה חברת השמה שאמורה לסייע למגישי הבקשות כמי שעומדת מאחורי הספקת המסמכים הכוזבים והמזויפים. למשימה שלחנו שוטר שלנו שקיבל על פי בקשתו תלושי שכר מזוייפים.

"לאחר שאספנו ראיות למכביר פשטנו על משרדי החברה והבאנו לחקירה תשעה עובדים ביניהם שניים השארנו במעצר ביניהם מנהל המשרד ואיתו החשוד העיקרי נעצר".