22 ילדים בני פחות מארבע הסובלים מכוויות הגיעו בחודש האחרון לחדר המיון בבית החולים סורוקה בבאר שבע. שישה מתוכם אושפזו, שלושה מהם ביחידה לטיפול נמרץ ילדים.

בין הפעוטות שאושפזו: בן שנתיים שסובל מ-40 אחוזי כוויות בגופו, תינוקת בת שנה וחצי חודשים שסובלת מכ-30 אחוזי כוויות ופעוטה בת שלוש שסובלת מכ-20 אחוזי כוויות. בבית החולים מציינים כי בכל המקרים נפגעו הילדים מנוזלים רותחים.
ד"ר תמר ברנשטיין, סגנית המנהל ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בסורוקה, הדגישה כי "כוויות עלולות להביא לתחלואה קשה בטווח הקצר והארוך, בהתאם לעומק הכוויה ולהיקפה. כוויות כרוכות באשפוז ממושך, בכאבים קשים, בהחלפת חבישות יום-יומית ובניתוחים להשתלות עור. בשעות ובימים הראשונים, ישנו איבוד מים נרחב דרך אזורי הכוויה ובמשך תקופה ארוכה קיימת סכנה לזיהומים שעלולים להיות מסכני חיים. בטווח הארוך ייתכנו צלקות בגוף ובנפש, פגיעה תפקודית ואסתטית, שיקום ממושך ולעתים צורך בניתוחים נוספים".
סקר של ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מעלה ממצאים מדאיגים, המצביעים על חוסר מודעות של הורים בנושא כוויות ממי ברז חמים וממשקאות חמים.  

מהסקר עולה כי 95% מההורים אינם יודעים, כי מים חמים בטמפרטורה של 60-55 מעלות עלולים לגרום לכוויות חמורות בקרב ילדים תוך מספר שניות.
עוד עולה מהסקר כי 90% מההורים אינם מודעים לכך כי הטמפרטורה של קפה בחלב שזה עתה נמזג היא כ-C°70 וכי הוא עלול לגרום לכוויה חמורה (דרגה 3) תוך פחות משנייה אחת.