הורים משכונת קרית משה ברחובות הביעו היום (שני) את כעסם על כך שילדיהם הנמצאים בגן חובה מופרדים לטענתם, מילדים אחרים בקייטנה העירונית במתנ"ס.
"רשמתי את הילד לקייטנה במתנ"ס חוויות קרית משה. הילדים של החברים והאחיינים שלי מהשכונה הם בגן חובה וכולם נמצאים בכיתות של ילדים ממוצא אתיופי ושאר הילדים מאזור רחובות הצעירה מופרדים לשתי כיתות אחרות", סיפרה חנה טמנו, תושבת השכונה שבנה משתתף בקייטנה.

"אני וחברותי שמנו לב שיש פה הפרדה בין ילדי גן חובה, ניסינו לדבר עם מנהל המתנ"ס והוא תירץ בכך שהם נרשמו ראשונים והגן רחוק מהשכונה", הוסיפה טמנו. 
טמנו מסבירה כי במתנ"ס משלמים כ-850 שקל במקום מחיר כמעט כפול בקייטנות עירוניות ברחובות המקבילים של רחובות הצעירה. "אם הם באים לכאן בגלל המחיר שיהיו עם הילדים שלנו באותה קייטנה",הוסיפה טמנו.

"הילדה שלי נמצאת גם בקייטנה שבמתנ"ס, מדובר בשכונה לא קלה שבחרתי לגור בה. אנחנו גרים בידידות עם חברי השכונה והבת שלי נמצאת בקייטנה עם אותם ילדים מהגן, קבוצה הטרוגנית מכל העדות והיה לנו חשוב שלא יהיה שינויים כדי שימשיכו ביחד לשנה הבאה גם בבית ספר וגם בגן חובה", אמרה האם אריאלה רנקביץ. 
"אנחנו רוצים פתרונות מיידים לקייטנה, לא משנה לנו מה המוצא רק שיהיו ביחד, ומקווים לא להגיע למצב שבו נצטרך להפגין בנושא", הזהיר ארגאו טסמה, חבר ועד השכונה.

"יש לגנות ולהוקיע את כל גילויי הגזענות"
מהעירייה ומרשת חוויות רחובות שמפעילה חברת המתנ"סים נמסר: "המרכז הקהילתי נותן מענה לכלל הילדים המתגוררים בסביבה ללא כל הבדל והתייחסות שונה לילד ממוצא כזה או אחר, למעט ההנחה במחיר הקייטנה למשפחות, שהיא נגזרת של מאפייני כל משתתף".
השרה לאזרחים ותיקים ולשוויון מגדרי, ח"כ גילה גמליאל אמרה בתגובה: "יש לגנות ולהוקיע את כל גילויי הגזענות בחברה הישראלית ובפרט את אלה כלפי העדה האתיופית. בכוונתי לפנות לכל הגורמים הנוגעים בדבר על מנת לוודא שמקרים כאלו לא יישנו בעתיד".