בית המשפט העליון התיר הערב (חמישי) לפרסום כי הרב עזרא שיינברג, ראש ישיבת ״אורות הארי״ בצפת - הוא הרב מהצפון החשוד בביצוע עבירות מין בכמה נשים.
שיינברג, בן 46 ואב לשמונה ילדים, נחשב לאחת הדמויות החזקות בציבור הדתי-לאומי ומקורב לרבנים ופוליטיקאים רבים. עד כה הוגשו נגדו עשר תלונות בגין מעשי אינוס, מעשים מגונים ואיומים.

הפרשה התפוצצה לפני כשבועיים, לאחר שהוגשה תלונה במשטרה נגד שיינברג, בגין מעשים מגונים וקיום יחסי מין תוך ניצול יחסי מרות. אז נעצר הרב בנתב"ג בשעות הבוקר המוקדמות, כשככל הנראה היה בדרכו להימלט מהארץ.

הרב הצעיר בעל הישיבה החסידית המזוהה עם זרם הציונות הדתית, רכש לו קהילה אדוקה ונאמנה והפך למורה דרך שלה ושל רבות ורבים אחרים שהגיעו למעונו כדי לקבל את ברכתו, להיוועץ עימו ולשמוע על פתרון בעיות הזוגיות שלהם, או הפוריות שמתעכבת. הרב שיינברג עצמו, כך נטען בקרב הקהילה הסגורה, ניצל על פי החשד את אותה מצוקה ודאג לקיים מפגשים בסתר, שם באמתלה של טיפול רוחני, היה מבצע בהן מעשים מיניים חמורים לכאורה.

"ועדת הרבנים" החליטה להשעותו

נודע כי טרם חשיפת הפרשה קיבלה ועדת רבנים בצפת בראשותו של הרב הראשי שמואל אליהו, מקורבו האישי של הרב, ובה היו חברים הרבנים אברהם אנגל וגד כהן, החלטה לפיה על הרב להשעות את עצמו מכל עיסוק ברבנות ולהעתיק בשלב זה את מגוריו מצפת וזאת עד לסיום הבדיקה בעניינו.
 
גורמים המעורים בפרטים טוענים כי ההחלטה נתקבלה לאחר שבפני ועדת הרבנים בכלל והרב אליהו בפרט הוצגו עדויות מפורטות, תמונות וכן צילומי מסך של הודעות SMS שנשלחו על ידי הרב האמור. גם הרב שזומן להליך הבירור אישר את העובדות ואף התבייש במעשיו ולכן הוחלט בדעה אחת על השעייתו המיידית ללא דיחוי.
 
בתלונה הראשונה נגד הרב על ידי תושבת צפת, היא טענה כי לפני שנים אחדות הובלה על ידי הרב לאחד היערות באזור באמתלה של טיפול ושם ביצע בה מעשים מגונים. האישה שמרה בסוד את המעשה האיום עד שקיבלה את ההחלטה לנפץ את המיתוס סביב הרב המקובל.