עשר שנים מאירוע דקירה הראשונה במצעד הגאווה בירושלים בשנת 2005, הגיעה היום (חמישי) האלימות לעוד שיא מכוער.



שישה משתתפים במצעד נדקרו ברחוב סוקולוב פינת קרן היסוד, על ידי שני חרדים שהתנגדו לאירוע.



אחד מהדוקרים נתפס ונמצא בידי כוחות הביטחון. 



בהודעה שנמסרה ממד"א אודות הפצועים, דווח כי מדובר בשישה צעירים וצעירות שנפצעו: אישה בת 30 במצב קשה, שני גברים כבני 30 במצב בינוני, שלושה במצב קל ביניהם שני גברים ואישה כבת 30. הפצועים שסובלים מפצעי דקירה בגפיים ובפלג גופם העליון, ביניהם אחד קשה ואחד קל, פונו לבתי החולים שערי צדק ולהדסה עין כרם פונו ארבעה, בינהם שניים במצב בינוני ושניים במצב קל.



עדת ראייה שהייתה במקום סיפרה ל"מעריב אונליין: "כולנו התחלנו לרוץ, ראיתי בחור חרדי רץ אחרי כולם ומנסה לדקור, אחת נדקרה על הגב. כולם התחילו לרוץ".



עדה נוספת שהייתה נוכחת באירוע, סיפרה ל"מעריב-אונליין": "הייתי ליד הדקירה, ראיתי את השוטרים קופצים עליו, לא יודעת אם הם היו מתים או לא. הם תפסו אותו. הוא היה באמצע המצעד, הלך באמצע ופתאום התחיל לדקור. ראיתי אותם גמורים על הכביש".



צילום: מרק ישראל סלם



מנכ"ל מד"א, אלי בין, סיפר על האירוע: "שניים מהפצועים הוגדרו במצב קשה וקיבלו טיפולים מצילים חיים של הפראמדיקים. אחד מהם מוגדר כבינוני. הם פונו לבתי החולים השונים בעיר. במידת הצורך ניתן את הטיפול המהיר והיעיל יותר בנסיבות".

נתניהו: "נמצה את הדין עם האחראים"


בעקבות האירוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שוחח עם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן וקיבל עדכון על מעצר הדוקר. נתניהו אמר כי "מדובר באירוע חמור ביותר, נמצה את הדין עם האחראים למעשה".



ראש הממשלה הוסיף כי "במדינת ישראל חופש הבחירה של הפרט הוא אחד הערכים הבסיסיים. עלינו להבטיח שבישראל כל איש ואישה יחיו בביטחון בכל דרך בה בחרו. כך פעלנו וכך נמשיך לפעול. אני מבקש לאחל החלמה מהירה לפצועים".



כ-1500 בני אדם הגיע להשתתף במצעד, שהחל בגן העצמאות במרכז העיר ירושלים והיה אמור להסתיים בגן הפעמון. לאחר הדקירה, המצעד נמשך לזמן קצר וצועדים רבים המשיכו להניף דגלים ולהפגין נוכחות במקום.



המצעד נערך בירושלים זו השנה ה-13 ברציפות. הרחובות אגרון, כיכר פריז וקרן היסוד נסגרו לתנועה החל מהשעה 17:00. משטרת ירושלים נערכה למצעד בכוחות גדולים, ומאות שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים נפרסו מהצהריים לאורך ציר הצעידה. כתגובה לאירוע הדקירה, הקהילה הדתית ההומולסבית עתידה להפגין בשעה 20:30 בכיכר פריז.



ארגון להב"ה לפני המצעד: "זו לא גאווה אלא סטייה"



לפני שהחל המצעד, כ-20 פעילי ארגון הימין הקיצוני להב"ה התרכזו בכיכר פריז, במטרה להפגין נגד קיומו. "לא יכול להיות שבירושלים דבר כזה יתקיים ואנו נשתוק", אמר יו"ר הארגון, בנצי גופשטיין. "נגיד לצועדים שזו לא סיבה לגאווה אלא סטייה. יש טיפול מחלתי ונפשי לזה", הוא הוסיף.



הפיגוע אירע במהלך ימים רגישים מאוד לקהילה הגאה, אשר ערכה בשבועות האחרונים מצעדים במספר ערים. רק אמש התקיים טקס הזיכרון לנרצחי הבר-נוער, מועדון הצעירים של הקהילה הגאה. 



יוזכר, כי לפני עשור, במצעד שהתקיים ביוני 2005, דקר צעיר בשם ישי שליסל שלושה צועדים. שליסל, אשר שוחרר לאחרונה, הסביר בחקירתו כי הוא לא מתחרט על מעשיו.

 השתתפו בהכנת הכתבה: אריק בנדר, דנה סומברג, פייגי שטרן, עמית תומר ואלון חכמון