הורי בית הספר לאמנויות באשקלון הודיעו היום (ראשון), כי ישביתו ביום שלישי את הלימודים במידה ומינוייה של אביטל בנשלום למנהלת בית הספר ייכנס לתוקף.



אמש התקיימה ישיבת הנהגת הורים של בית הספר, כשעל הפרק עמדה החלטת משרד החינוך לאשר את מינויה של בנשלום לתפקיד מנהלת החטיבה הצעירה בבית הספר לאמנויות באשקלון.



ההורים טוענים כי המנהלת המיועדת חתומה על עצומה הקוראת לחיילים וקצינים שלא לשרת בשטחים. ההורים שלחו הבוקר (ראשון) מכתב לשר החינוך ובו הצהירו כי הם מתנגדים בכל תוקף לאשר את המינוי של המורה שחתמה על עצומה שקוראת לחיילי צה"ל לעבור על החוק.



"אם המינוי לא יבוטל, בית הספר יושבת ולא יפתח את שעריו ב-1 לספטמבר עד לביטול ההחלטה", מסרה למעריב אונליין, סופי חוטובלי יו"ר פורום ההורים.


לדבריה, בימים הקרובים יתקיים דיון משותף עם ראש העיר ומנהל החינוך במטרה למצוא חלופות לשכבת הגיל הצעירה בימי השביתה.



"אנו בעד חופש הביטוי וחופש הדעה, אך מתנגדים נחרצות לקריאה של אשת חינוך לחיילי צבא הגנה לישראל לסרבנות, קריאה שלמעשה מטיפה לאי קיום החוק", הוסיפה חוטובלי.



ראש עיריית אשקלון על המינוי: "לא יעלה על הדעת"







ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, אמר כי לא יעלה על הדעת שבראש בית ספר מהאיכותיים בארץ, שכמאה אחוזים מהתלמידים בו מתגייסים לשירות משמעותי בצה״ל, תעמוד מנהלת המצדדת בסרבנות.



"אין לי דבר אישי נגד המועמדת ואני גם לא מכיר אותה, אולם די היה לגלות כי חתמה על עצומה המטיפה לחיילים וקצינים שלא לשרת בשטחים, כדי לפסול אותה מלשמש בתפקיד כה משמעותי עבורנו", אמר שמעוני.



ראש העירייה הוסיף: "בואו לא נשכח שהיא מגיעה לנהל בית ספר בעיר אשקלון, הממוקמת 7 ק״מ בלבד מעזה, עיר שספגה בקיץ שעבר למעלה מ-270 רקטות מעזה, ומצליחה לשמור על שגרת חיים הודות לפעילות אמיצה של חיילי צה״ל, המסכנים מידי יום את חייהם בשמירה על הגבולות שלנו. קריאה לסרבנות הינה אקט בלתי חוקי ואין לאשת חינוך התומכת בכך מקום במערכת החינוך שלנו״.



ממשרד החינוך, נמסר כי מינויה של המנהלת אושר לשנת לימודים אחת בשיתוף עם הרשות המקומית.