לאחר ששמר על שתיקה במהלך הימים האחרונים, בעקבות הסערה שגרמה מינויו, החליט הבוקר (שני) גל הירש לשבור שתיקה בפוסט בפייסבוק, בו סיפר מעט על מה שעובר עליו בימים האחרונים.



הירש, אשר רבים חשבו כי ייסוג מהמינוי בעקבות הביקורת החריפה, הודיע כי הוא מתכוון להמשיך בהליך וכי הוא רוצה לעמוד בראש משטרת ישראל ולשמש כמפכ"ל.


 


כמו כל מינוי ציבורי רגיש ובכיר יופיע היום הירש בפני ועדת טירקל, הוועדה לאישור מינויים מיוחדים בשירות המדינה בראשות השופט העליון בדימוס, יעקב טירקל וצפוי לענות על השאלות הנוקבות שיוצגו בפניו. 



הבוקר הוא העלה פוסט בו כתב: "חברות וחברים שלום. אני נערך היום להופעתי בפני ועדת טירקל ומבקש להודות למחבקים, למברכים ולתומכים על המילים החמות ועל האכפתיות. אני מבקש גם להבהיר חד משמעית כי כל טענה כנגד המשטרה או אגף החקירות והעומד בראשו, ניצב יצחקי אינה על דעתי ולא נמסרה מטעמי!".



עוד הוא הוסיף: "אנחנו מדינה דמוקרטית,המשטרה חייבת להעניק כל סיוע נדרש ליועץ המשפטי לממשלה בבדיקתו את המינוי ואני בוטח ביושרתם של האנשים ובנקיון התהליך. מסע השמצות והדלפות שונות לתקשורת גורמות נזק לשמי הטוב, לכך אני רגיש ועל כך היתה התרעומת".



הירש סיכם ואמר: "הבעתי נכונות מלאה להתייצב למשימה מתוך הערכה ואהבה לאנשי משטרת ישראל והכרה בחשיבות הגדולה של הארגון ומשימותיו".



מחאת ההורים השכולים


השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, נפגש עם המשפחות השכולות ששכלו את בניהן במלחמת לבנון השנייה, על רקע התנגדותן של המשפחות למינויו של הירש, ששימש כמפקד עוצבת הגליל במלחמה בה שכלו את בניהן.



במהלך הפגישה ביקשו ההורים מהשר ארדן להתייחס לטענותיהם של המבקרים את הירש המועמד למפכ"לות והשר השיב כי יבחן לעומק את טענותיהם נגד הירש.



משה מוסקל, ששכל את בנו רפנאל במלחמת לבנון השנייה אמר לגל"צ כי "השר היה קשוב לכל מה שחידשנו לו, הוא לא היה מודע עד הסוף לדוחות. הוא בהחלט הביע נכונות להיחשף לחומרים האלה, לקרוא אותם, לפגוש את חלק מהאנשים שכתבו".



מוסקל הוסיף כי "אחרי השיחות הללו אני משער שהוא ישקול מחדש את המהלך הזה".