שר החינוך, נפתלי בנט, התראיין הערב (שני) בחדשות 2, יום לפני פתיחת שנת הלימודים והודה כי למרות הבעיות העולות מהרפורמות שיזם להקטנת כיתות הלימוד ולתוספת סייעת שנייה לגיל הרך, מדובר בבעיות שיבואו על פתרונן במהלך השנה הראשונה ליישומן.

בנט התייחס להחלטת ארגון המורים לבטל את השביתה בבתי הספר העל-יסודיים: "אני שמח לבשר שמחר שנת הלימודים נפתחת כסדרה, כשמגלים אחריות פותרים בעיות. אני זימנתי את יו"ר ארגון המורים, רן ארז, ללשכתי לשיחה מאוד מעמיקה ומורכבת על הבעיות שעל הפרק וסיכמנו שבימים הקרובים נמשיך לפתור אותן בצורה טובה".
על הליקויים והקשייים שעומדים בפני מערכת החינוך ועל השאלה האם היא ערוכה לרפורמה להקטנת מספר התלמידים בכיתות השיב בנט כי "נכנסתי לתפקיד מעל מאה ימים בלבד, אמרו לי לחכות אבל אני התעקשתי לעשות את זה השנה, נכון, גייסנו את המורים ואת החדרים ובמהלך השנה נבנה את הכיתות הדרושות".
שר החינוך התייחס לרפורמת "סייעת שנייה לגיל הרך" ולטענה כי הסייעות אינן מקבלות את ההכשרה המתאימה: "בגלל הזמן הקצר חלק ניכר מהסייעות לא עברו את ההכשרה, הן יעברו אותה בשבועות הראשונים של השנה, אבל החלטתי לא להגיע למצב ש-35 ילדים מוזנחים. בחרתי לדהור קדימה ולבצע".

לשאלה האם יתחייב להיות שר חינוך בקדנציה הבאה אם יוקדמו הבחירות ענה בנט: "אעשה הכל כדי שישראל לא תלך לבחירות מוקדמות, אנחנו זקוקים לארבע שנים. אני צריך זמן ועשה כל שביכולתי כדי להשלים את המהלך".