בעקבות התמונות הקשות והטראגיות של פליטים מסוריה המנסים להגיע לאירופה הציע ח"כ עיסווי פריג' (מרצ) לפתוח את גבולות ישראל לפליטים ברמת הגולן.

"קילומטרים ספורים מגבולה הצפוני של מדינת ישראל, מתרחש בסוריה רצח עם. סוריה בוערת ומבעירה את תושביה. ילדים, נשים וגברים שמטלטלים בין ים ליבשה בניסיון לברוח מהתופת, למצוא מפלט בטוח. בעוד ההמונים מתדפקים על שערי אירופה ומעשי זוועה מועברים אלינו באמצעות תמונות מן העיתונות, ישראל השכנה מדרום, ממאנת לפתוח את שעריה. זו שעת המבחן של מדינת ישראל, של אלו המבקשים להיות "אור לגויים"!", אמר ח"כ פריג'.

"אם ישראל רוצה להיות חלק ממשפחת העמים, היא צריכה לקחת אחריות, במיוחד כשהזוועה מתרחשת סמוך לגבולותיה. הגיע הזמן לפתוח את השערים, בשיקול דעת, בתבונה ובמידתיות, אבל להראות לעולם שאנחנו לוקחים חלק במערכה החשובה הזו להצלתו של עם שנטבח, של אזרחים שנופלים קורבן למלחמות של אחרים", הוסיף פריג'.




עיסווי פריג'. צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90



גם ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) הצטרף לקריאה לקלוט בישראל פליטים סורים. "נוכח התמונה הקשה של גופת הילד הסורי - גם אנחנו לא יכולים לעמוד מנגד. אני קורא לראש הממשלה להעניק מקלט ובית למספר מוגבל של פליטים סוריים ובמידה מסוימת לשחזר את החלטתו הראשונה של ראש הממשלה מנחם בגין ז"ל לקלוט בישראל פליטים מויאטנם", כתב ח"כ שטרן בדף הפייסבוק שלו.