כמעט 80% מהסטודנטים למתמטיקה, סטטיסטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטאות נבחנו בבחינת בגרות במתמטיקה ברמה של 5 יחידות ואילו במכללות האקדמיות שיעורם הוא כמחצית מכך - 38%, כך עולה מנתונים שפרסמה היום (שלישי) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, החושפים  לראשונה, את הרקע הטרום-אקדמי של סטודנטים חדשים לתואר ראשון באוניברסיטאות ובמכללות האקדמיות בשנת הלימודים תשע"ג (2012/13).

ככלל, ציוני הבגרות של הסטודנטים באוניברסיטאות היו גבוהים יותר מהציונים במכללות האקדמיות בכל תחומי הלימוד, במיוחד במשפטים (הפרש של 16 נקודות), בהנדסה ואדריכלות וכן במדעי הטבע (הפרש של 12.5 נקודות).
עוד עולה, כי קיימת עלייה בציוני בחינת הבגרות ובציוני הבחינה הפסיכומטרית ביחס לשנים קודמות במיוחד בקרב סטודנטים הלומדים מדעים פיזיקליים ומתמטיקה וסטטיסטיקה באוניברסיטאות. ציונים גבוהים במיוחד נמצאו בקרב סטודנטים לרפואה באוניברסיטאות (740 בבחינה הפסיכומטרית ו-113 בבחינת הבגרות).

נתון מעניין נוסף שנחשף - לנשים הישגים גבוהים יותר מאשר לגברים בציוני בחינת הבגרות (99.8 לעומת 97 בממוצע, בהתאמה), אך ציוני הבחינה הפסיכומטרית שלהן נמוכים משמעותית מאלו של הגברים (573 לעומת 613.5 בממוצע, בהתאמה).  
עוד עולה, כי ציוני הבחינה הפסיכומטרית של הסטודנטים מיישובים באשכולות חברתיים-כלכליים גבוהים היה גבוה משמעותית מזה של אלה שבאשכולות חברתיים-כלכליים נמוכים יותר, ההבדלים בין האשכולות בציוני בחינת הבגרות מתונים יותר. 
ציוני הסטודנטים בוגרי החינוך הממלכתי-דתי והחינוך החרדי היו נמוכים יותר מאשר של בוגרי החינוך הממלכתי, בעיקר בבחינה הפסיכומטרית. הפער בלט בעיקר בקרב הסטודנטים באוניברסיטאות, אשר ציון הבחינה הפסיכומטרית שלהם היה 630.9 לבוגרי ממלכתי, 624.1 לבוגרי ממ"ד ו-600.5 לבוגרי החינוך החרדי.
ההישגים היחסיים של הערבים בבחינת הבגרות טובים יחסית לסטודנטים היהודים והאחרים, אך הציון הפסיכומטרי הממוצע שלהם נמוך בכ-60 נקודות. נמוכים במיוחד ציוני הבחינה הפסיכומטרית של הדרוזים גם יחסית לממוצע בקרב הערבים (90 נקודות פחות בממוצע).