ח"כ ינון מגל (הבית היהודי) הודיע אתמול על פרישתו מהכנסת בעקבות פרשת הטרדות המין לכאורה. ח"כ מגל הגיש היום את מכתב ההתפטרות לממלא מקום יו"ר הכנסת, ח"כ יצחק וקנין (ש"ס), שמחליף באופן זמני את היו"ר יולי אדלשטיין אשר מתחיל היום ביקור רשמי בגרמניה. במקומו של ח"כ מגל אמור להיכנס לרשימת הבית סגן שר החינוך לשעבר אבי וורצמן. מכתב ההתפטרות ייכנס לתוקף בתוך 48 שעות. 



מכתב ההתפטרות קצר ומכיל שורה אחת בלבד בה נכתב כי "בהתאם לסעיף 40 לחוק יסוד הכנסת אני מודיע בזאת על התפטרותי מהכנסת". הח"כ לא נכנס במכתב למניעי ההתפטרות. בהודעת ההתפטרות שמסר אתמול אמר לבנט כי הוא בטוח שאין במעשיו היבט פלילי אולם הוא מבין שיש שנפגעו מהתנהלותו בעבר ולכן הוא מבקש לפרוש מהכנסת.



השר נפתלי בנט, השוהה במסע הסברה בארצות הברית עודכן בהחלטתו של ינון מגל להתפטר מהכנסת, ומסר כי ״זהו מעשה ראוי. אני מקווה שההליך בו הוא נמצא יסתיים מהר ככל האפשר ויוכל להתמסר למשפחתו ולהמשך דרכו״.



התפטרותו של מגל התקבלה בברכה ברחבי הקשת הפוליטית. יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, אמר בתגובה לפרישתו של ח"כ ינון מגל: "ינון מגל עשה את ההחלטה הנכונה. הגיע הזמן לסגור את הקרקס, לא צריך חברי כנסת שמטרידים מינית או מעליבים אנשים עם נכויות. צריך להחזיר לבית המחוקקים את כבודו, ועשינו היום צעד לכיוון".



לפני מספר ימים טענה אישה רביעית במספר כי מגל הטריד אותה מינית, כך דיווחו בחדשות 2. האישה סיפרה שפנתה לתקשורת לאחר שראתה את שורת הטענות נגדו של מגל ואמרה שהיא לא יכלה לעמוד יותר מנגד. האישה עבדה בעבר עם ינון מגל אך לא ב"וואלה", נתקלה בו באופן אקראי ברחוב לאור יום, אחרי זמן מה שכבר לא עבדו יחדיו, הם ניהלו שיחת חולין קצרה ואז לטענתה הוא נישק אותה בניגוד לרצונה. האישה ההמומה עזבה את המקום והסבירה את העובדה שלא התלוננה עד עכשיו - כי הרגישה שהנזק שייגרם לה ולפרנסה שלה יהיה גדול מדי. כאמור, אחרי שראתה את שורת הנשים שטוענות דברים דומים כלפיו, היא החליטה שלא לשתוק.



ביום חמישי האחרון, השלימה את עדותה במשטרה העיתונאית רחלי רוטנר, מי שהעלתה את הפוסט שחשף חשדות להטרדה מינית מצד מגל בעת ששימש כעורך אתר וואלה, בטרם גובשה החלטה באם מדובר בחשדות למעשים פליליים מצידו של ח"כ מגל. אחריה הגיעו למסור עדות פתוחה מספר גורמים שנכחו במסיבת הפרישה של ח"כ מגל במקום עבודתו לשעבר, וזאת במטרה של צוות הבדיקה לאשש או להפריך את טענות המתלוננת הראשונה בפרשה.