ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (חמישי) עם הנהגת לימוד FSU לקראת פתיחת אירועי העשור לארגון בקיבוץ גינוסר. ראש הממשלה שמע סקירה על הפעילות העולמית של הארגון, הפועל לחיזוק ושימור הזהות והמורשת היהודית בקרב יהודים צעירים דוברי רוסית. ראש הממשלה בירך את ההנהגה וביקש מהם להמשיך במפעל החשוב של חיבור הצעירים דוברי הרוסית ברחבי העולם ליהדות ולמדינת ישראל.



בערב התקיים ערב הפתיחה של אירועי העשור של הארגון במסגרת פסטיבל לימוד גינוסר שיתקיים במהלך סוף השבוע. למעלה מ-1,300 צעירים ישראלים דוברי רוסית, וביניהם גם 200 ילדים, הגיעו כדי לקחת חלק בטקס הפתיחה על שפת הכנרת, באירועים שיימשכו לאורך כל סוף השבוע הקרוב ויכללו יותר מ-200 הרצאות, סדנאות, כיתות אומן, מופעים ועוד משדה התוכן היהודי והישראלי. בין הדוברים באירוע: שר התחבורה ישראל כץ, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, חה"כ אביגדור ליברמן, מייקל אורן, שגריר ישראל לשעבר באצות הברית, וח"כ קסניה סבטלובה.



האירוע הפותח של פסטיבל לימוד בישראל נערך בסימן נעמי שמר, שנולדה ליד הכנרת, בשיתוף תלמידי בית הספר למשחק ״בית צבי״, ובהשתתפות בני משפחתה הקרובה של המשוררת הלאומית. את דברי הפתיחה לפסטיבל לימוד נשאו המייסדים של הארגון חיים צ׳סלר וסנדרה פ. קאהן, חברי ההנהלה הבכירה של האירגון ואנשי העסקים מת׳יו ברונפמן ואהרון פרנקל, ראש המועצה עמק הירדן יוסי ורדי, יו״ר מפעל הפיס עוזי דיין ויו״ר קק״ל דני עטר.