לחץ הבחינות עשה את שלו, כשרק במזל ובזכות תושייתו של מאבטח, לא נגרם אסון גדול. סטודנטית במכללת "אחווה" לחינוך, אשר נמצאת באשקלון הגיעה למכללה על מנת להיבחן במסגרת התואר אותו היא עושה. כשהיא יצאה מהרכב היא אספה את כל הדברים האישיים שלה, אך שכחה לחלוטין מהתינוק, שנשאר במושב האחורי של הרכב. הסטודנטית, אם לתינוק בן כ-10 חודשים, הותירה את בנה הפעוט ברכב, במשך כ-40 דקות, בעת שנכנסה למבחן במקום לימודיה.



בשעות הבוקר חנתה דיקנית המכללה ד"ר מיכל רביבו שטיינר בחניית המכללה והבחינה בפעוט ישן ברכב אשר חונה בה. ד"ר רביבו שטיינר יצאה מייד מרכבה וניסתה לפתוח את דלתות מכונית הרכב בו שהה הפעוט. כשהבחינה שהרכב נעול, מייד הזעיקה את קב"ט המכללה רן שור, אשר פרץ את הרכב וחילץ את הפעוט מתוכו כשהוא חם ומיובש. מייד הוזעקו למקום מד"א ומשטרת ישראל אשר העניקו טיפול רפואי לפעוט.  צוות המכללה הצליח לאתר את אם הפעוט, סטודנטית אשר שהתה במבחן והעניק לה סיוע ותמיכה רגשית.  האם הועברה לחקירה במשטרה, משם שוחררה לאחר חקירה בתנאים מגבילים.
מהמשטרה נמסר כי "הבוקר התקבל דיווח במוקד המשטרה על רכב ובו אותר פעוט בחניית "מכללת אחווה". ניידת המשטרה שהגיעה למקום איתרה את קב"ט המקום בסמוך לרכב וזה סיפר כי במהלך סריקה שערך בחנייה הבחין בפעוט הנמצא בתוך הרכב הנעול. הקב"ט שחשש לשלומו נאלץ לנפץ את חלון הרכב ולהוציא את הפעוט מתוכו.

"בירור שערכו השוטרים העלה כי סטודנטיות במקום שהגיעה לבצע מבחן במסגרת לימודיה, הותירה את בנה הפעוט ברכב. לאחר שזאת אותרה, על אף הקושי להשיגה מאחר וכיבתה את מכשיר הפלאפון בזמן המבחן, היא הועברה לחקירה בתחנת המשטרה ובסיומה שוחררה בתנאים מגבילים".

נשיא המכללה האקדמית אחוה, פרופ' עליאן אלקרינאוי: "מדובר במקרה מצער שצריך לעשות הכל למניעתו. מבקש לחזק את ידי אנשי המכללה אשר בזכות טיפול מהיר, מסור ורב תושייה הצילו את חיי הפעוט". לפעוט שלום.

יו"ר הועדה לזכויות הילד, ח"כ ד"ר יפעת שאשא-ביטון, פנתה למנכ"ל 'ביג' מרכזי קניות, מר איתן בר-זאב, בדרישה להציב שלטים למניעת שכחת ילדים ברכב כמו בחו"ל, ולאור העובדה כי חניוני הרשת הינם תחת כיפת השמיים ועונת הקניות שלפני חג הפסח מתקרבת.