הורים, לוקחים אחריות על הילדים שלכם, גם לפני שהם נכנסים לבית-הספר: הצעת חוק חדשה להקמת "המועצה לגיל הרך" עברה היום (רביעי) בקריאה טרומית במליאת הכנסת. את הצעת החוק יזמו יו"ר ועדת הרווחה והבריאות חה"כ אלי אלאלוף (כולנו), וחה"כ פרופ' מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני). 

מטרת הצעת החוק היא הקמת גוף ממלכתי שיופקד על מדיניות לאומית כוללת לגיל הרך, "המועצה לגיל הרך". כיום, האחריות על ילדים מיום הולדתם ועד גיל שש שנים מפוזרת על פני משרדים רבים: משרד הכלכלה, הבריאות, החינוך, הרווחה, ומקביליהם ברשות המקומית. אין גוף אחד שדואג לילד ולהוריו מלידה ועד בית הספר, תוך נטילת אחריות על בריאות הילד, על התפתחותו התקינה, על סיוע והדרכה להורים ועל החינוך.

הגוף החדש שיוזמת הצעת החוק צפוי למלא ואקום זה. בדברי ההסבר לחוק נכתב כי "הדרך היעילה ביותר לטפל בכלל הסוגיות הללו היא גיבוש מדיניות לאומית לגיל הרך". 
המועצה לגיל הרך עתידה לקום תחת משרד החינוך. היא תיצור גישה אחידה ומערכתית לכלל הנושאים הקשורים לגידול הילד, תוך תיאום כולל בין אותם משרדי ממשלה רלוונטיים. הצעת החוק מבוססת על המלצות הוועדה למלחמה בעוני בראשה עמד ח"כ אלאלוף, והמלצות ועדת טרכטנברג לשינוי חברתי כלכלי.