אחרי מאבק ממושך של ציבור מלווי נכי צה"ל, המועסקים כעובדי קבלן של אגף השיקום במשרד הביטחון בעבודה של ליווי יומיומי לנכי צה"ל הסיעודיים והמוגבלים ביותר ושכרם לא עודכן כלל בעשור האחרון, פרסם משרד הביטחון מתווה חדש להעסקת המלווים. המתווה, שגובש בהידברות עם נציגי המלווים, אמור להביא גם לשיפור בתנאי העסקתם. אף שאין מדובר בקליטתם להעסקה ישירה על ידי המדינה, מבטיח משרד הביטחון במתווה החדש כי יוציא מכרז חדש ומשופר לחברות הסיעוד בעלות של למעלה מ-300 מיליון ש"ח שיחייב את החברות להעסיק את המלווים בתנאים משופרים.



במכרז מתכוון משרד הביטחון לדרוש שכר שעתי גבוה יותר, מענקים ותמריצים שנתיים, הצמדה של השכר לוותק המלווה ועוד. על פי נתוני אגף השיקום, כ-2,800 מלווים מסייעים היום באופן צמוד לנכי צה"ל. המלווים מועסקים היום באמצעות שלוש חברות המתמחות במתן שירותי טיפול וסיעוד רפואי לנכים. 

ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) שהוביל בכנסת את מאבקם של מלויי נכי צה"ל לשיפור תנאי העסקתם, הגיב על הודעת משרד הביטחון ואמר: "הגיע הזמן שאגף השיקום ייקח אחריות על המלווים של נכי צה"ל אחרי עשור שנים שזנח אותם והביא לשחיקה בלתי חוקית בשכרם. לאורך הדרך ניסה משרד הביטחון שוב ושוב לזרוק את האחריות בנושא המלווים על מנת לחסוך כספים על גבם. סוף סוף, לאחר לחצים גדולים שהופעלו עליהם, נפגשו אנשי משרד הביטחון עם העובדים. עצם הפגישה וכן פרסום המודל שמבקש המשרד לקדם הוא התקדמות חיובית במאבק שאנו מנהלים זה זמן רב ואני מברך על כך. אבל זו לא סוף הדרך, לא נעצור עד שנראה תוצאות מספקות בשטח".

לטענת משרד הביטחון כבר כיום, בעקבות דרישת המשרד, זכויות המלווים של נכי צה"ל טובות באופן משמעותי מהמקובל בתחום הסיעוד והליווי הרפואי במשק. "עם זאת, לאור לקחים רבים שהופקו בשנים האחרונות, ובהמשך לדיון שקיים יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, ח"כ אלי אלאלוף, הוחלט לגבש מודל העסקת מלווים חדש לטובת מתן שירות מיטבי לנכי צה"ל בעלות נוספת של מיליוני ש"ח" אומרים במשרד הביטחון.