ועדת השרים לענייני אלימות אישרה (שני) את הצעתו של שר הרווחה, חיים כץ (הליכוד) להקים צוות מנכ"לי משרדי ממשלה שיגבש לראשונה תכנית לאומית למניעת אלימות במשפחה. בראש הצוות יעמוד מנכ"ל משרד הרווחה, אליעזר יבלון, והוא אמור להגיש לממשלה את תכנית העבודה המפורטת בתוך חצי שנה כהמלצות שיחייבו את הממשלה. עלות התכנית צפויה להגיע למאות מיליוני שקלים והיא תכלול את כל ההיבטים של המניעה, האיתור, הטיפול, האכיפה, הענישה והשיקום של המעורבים במעגל האלימות במשפחה.



המנכ"לים יגבשו דרכים לשיפור זרימת המידע בין הגורמים המטפלים, פיתוח כלי אחיד להערכת מסוכנות לכל המערכות המטפלות, בניית סל הגנה, טיפול ושיקום לנשים, קשישים וילדים נפגעי אלימות, סל שירותי טיפול ושיקום לגברים, הרחבת השירותים למגזרים ייחודיים, פעולות מניעה והסברה ועוד. 

השר חיים כץ אמר אחרי ההחלטה: "האלימות במשפחה היא מגפה על מגזרית ואינה פוסחת על אף מעמד סוציו- אקונומי. יש ליצור תוך זמן קצר תוכנית סדורה למאבק חסר פשרות נגד אלימות הגואה בחברה הישראלית בכלל ובתוך המשפחה בפרט". בנוסף למשרד הרווחה יהיו חברים בצוות שיגבש את התכנית גם מנכ"לי משרדי ביטחון הפנים, המשפטים, החינוך, קליטת העלייה, הבריאות, הפנים, החוץ, האוצר  והמשרד לשיויון חברתי. 

למשרד הרווחה מגיעים מדי שנה כ-40 אלף דיווחים על מקרי אלימות בתוך המשפחה. על פי נתוני משטרת ישראל, בין השנים 2009-2015 נרצחו בישראל 92 נשים בידי בני זוגן. 22% מהן יהודיות ילידות ישראל, 26% נשים מהמגזר הערבי, 15% עולות מאתיופיה, 21% עולות מרוסיה ובריה"מ לשעבר ו-14% בעלות אזרחות זרה. מדי שנה נעצרים כ-2500 חשודים בעבירות אלימות במשפחה וכ-400 חשודים בעבירות של גילוי עריות. על פי נתוני משרד הבריאות בין 2007-2014 תועדו בבתי החולים בישראל כ-2,860 נפגעי אלימות ותקיפות מיניות. הורים אחראים על 29% מהפגיעות, בני זוג ב-23% מהמקרים, כך שלמעלה מ-65% מהפגיעות המתועדות הן מצד בני משפחה.