דרמה במפעל הפיס: בן 60 מאזור השרון, פקיד במגזר הציבורי, הוא הזוכה הגדול בהגרלה שנערכה במוצאי שבת (27.2.16). הזוכה בדק רק היום (שלישי) את הטופס, שעלה לו בסך הכל 29 שקלים. הוא חשב שזכה ב-20,000 שקלים ולא סיפר על כך לאיש. רק כשהגיע לקבל את הפרס גילה שזכה ב-12 מיליון שקלים.



הזוכה הוא נשוי ואב לשני ילדים בוגרים, סטודנטים באוניברסיטה. לאחר שהתברר לו שזכה במליוני שקלים, התקשר מבית מפעל הפיס לאשתו שפרצה בבכי מרוב התרגשות למשמע הבשורה המשמחת. הזוכה סיפר: "עד היום לא יכולתי לעזור לילדי כמו שרציתי, אבל עכשיו בזכות הזכייה אעזור להם במימון הלימודים וברכישת דירות. אני אמשיך לעבוד כרגיל ולא אשנה את שגרת חיי".



עוד הוסיף כי "עכשיו אוכל לעזור קצת גם לעצמי, הכסף יעזור לי לחיות חיים נעימים כשאפרוש לגמלאות". לבקשה להצטלם לצילום הצ'ק המסורתי סירב הזוכה בנימוס: "התמונה היחידה שיש לי היא בתעודת הזהות ואני מעדיף שכך זה יישאר".


בינתיים בארצות הברית...

בעוד בישראל פרס ה-12 מליון שקלים מעורר התרגשות, בארצות הברית כרגיל קנה המידה הוא אחר לחלוטין. לפני כחודשיים, הוגרל סכום שיא בלתי נתפס של 1.3 מיליארד דולר, בהגרלת הלוטו האמריקאית, ה"פאוור בול". זאת, לאחר שמהנהלת הלוטו נמסר כי איש לא זכה בהגרלה הארצית שנערכה יום קודם, בה עמד הפרס על הסכום העצום בפני עצמו של 900 מיליון דולרים. מיליוני אמריקאים בדקו בתקווה את הכרטיס שלהם, והתאכזבו: "אין זוכה בפרס הגדול", הודיעה הנהלת הלוטו בטוויטר, שעת לאחר ההגרלה. בעקבות כך, עלה סכום הפרס למליארדי דולרים, והוגדר כפרס הגדול ביותר בהגרלה כלשהי בהיסטוריה של צפון אמריקה.