תמונה עגומה: מנתונים שהציגה היום (שני) המשטרה בכנסת, בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, עולה כי בבדיקת נתונים של חמש השנים האחרונות נמצא כי נפתחו 136 תיקים על הטרדות מיניות בתחבורה ציבורית, מתוכן 63 הטרדות באוטובוסים, 26 במוניות, 37 בתחנות אוטובוס, תלונה אחת על הטרדה בתחנת מוניות ותשע תלונות על הטרדות בתחנות רכבת.



את הנתונים מסר ישראל לוי, קצין החקירות של מדור נפגעי עבירה במשטרת ישראל. הוועדה שמעה עדות הן מנפגעת הטרדה מינית מאוטובוס, אשר סיפרה על תחושת חוסר האונים כאשר לא ידעה למי לפנות ומה לעשות בעת שזה קרה והן מנהג מונית אשר הוטרד מינית על ידי נוסע, וסיפר כי הדבר מתרחש לא פעם כאשר הוא מסיע לבד נוסעים שיכורים.



הדיון התקיים ביוזמתה של ח"כ מיכל רוזין (מרצ), שאמרה כי "מדובר בנושא שעדיין לא מקבל את הנפח הראוי לו – הטרדות מיניות שעוברות נשים אשר משתמשות בתחבורה הציבורית , סביבה ציבורית בה הן אמורות לחוש בנוח. מיעוט חומר הרקע בנושא, שהוא גם מיושן, ממחיש שמדובר בפינה אשר יש להאיר עליה זרקור".



ח"כ תמר זנדברג (מרצ) מסרה כי "ב-2011 ערכנו באיגוד מרכזי הסיוע סקר, בשיתוף עיריית תל אביב, על פגיעה מינית במרחב הציבורי ו-45% מהשאלות העידו על פגיעה בתחבורה הציבורית. כאשר משוחחים עם נערות על זה, כמעט לכל אחת יש אירוע שכזה לדוגמה, אפילו בחברות הסגורות והשמרניות ביותר. בעבר ניסינו לפעול מול חברות התחבורה, אך הן טענו שזה לא באחריותן. גם נוסעים שרואים מקרה שכזה מתעלמים או לא יודעים מה לעשות. זהו שטח מופקר, שלא זוכה לתשומת לב, או סיקור תקשורתי, כי אין פוליטיקאי או זמר שנחקר".